۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

توضیح‌ارشاد درباره پذیرایی ویژه از دولت‌آبادی

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون پذیرایی ویژه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از محمود دولت آبادی توضیحاتی داد.
کد خبر : ۲۵۴۰۰۰
صراط: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون پذیرایی ویژه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از محمود دولت آبادی توضیحاتی داد.

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون تشریفات ویژه معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای محمود دولت آبادی و اعزام ماشین برای وی جهت حرکت به سمت وزارت ارشاد در جهت صحبت پیرامون کتاب «زوال کلنل» و قول سید عباس صالحی در راستای انتشار این اثر، اظهار داشت: از صحت و سقم این مطلب اطلاعی ندارم که واقعا این اتفاق رخ داده است یا خیر.

نوش آبادی بیان کرد: دکتر صالحی فرد هوشمند و زیرکی است و به این آسانی امتیازی به افراد فاقد صلاحیت نمی‌دهد، و یا بخواهد آنها را حمایت کند، مگر اینکه یک اتفاقی افتاده باشد که در راستای سیاست‌هایی باشد که ارشاد دنبال می‌کند. مثل همان اتفاقی که افتاد و عنوان شد آقای صالحی برای آن فرد ضد انقلاب گل و شیرینی برده است (اینجا بخوانید) که صحت نداشت. عذرخواهی نبود تنها تفقدی بود از رفتارهایی که شده بود.

سخنگوی وزارت ارشاد در عین حال با تایید ضمنی تشریفات ویژه ارشاد برای این نویسنده تاکید کرد: آقای صالحی در موقعیتی قرار دارد و واقف به مقررات است. اگر هم اقدامی کرده باشد توجیهی برای این رفتار دارد. بنده چون از اصل موضوع اطلاع ندارم بهتر است مورد از شخص ایشان سوال شود. من نمی‌توانم اصل این خبر را تائید یا تکذیب کنم. آقای صالحی فردی زیرک است و به این سادگی به کسی امتیاز نداده و از او تکریم نمی‌کند.

* حضورم را برای حضور انتخابات مجلس تکذیب می‌کنم/ استعفا نداده‌ام

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون سوال دیگر فارس در راستای استعفا از وزارت ارشاد به جهت فعالیت در جهت نمایندگی مجلس شورای اسلامی و این مطلب که شنیده شده از امکانات دولتی برای فعالیت انتخاباتی استفاده می‌کنید، گفت: جایی شنیده‌اید که بنده کاندید شده‌ام؟

وی ادامه داد: اگر قرار بود استعفا بدهم باید قبل از مورخ سوم تیرماه استعفایم را ارائه می‌کردم، یک سال قبل هم عنوان کردم بنده قصد حضور در انتخابات را ندارم، الان هم نه کاندید انتخابات مجلس هستم، نه قصد شرکت در آن را دارم، اما از زمانی‌که بحث سخنگویی بنده مطرح شد فکر کردند که بنده با قصد حضور در انتخابات این مسئولیت را پذیرفته‌ام در حالی که هیچ ارتباطی به این امر نداشت. من در انتخابات مجلس حضور ندارم و فعلا به وظیفه خود در این دستگاه حساس و مهم فرهنگی(وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) می‌پردازم، تعهد هم داده‌ام تا زمانی‌که به بنده نیاز هست در این حوزه و تا وقتی که نقش مثبتی می‌توانم ایفا کنم، حضور دارم. بنابراین این مسئله انتخاباتی دروغ بوده و تکذیب می‌شود.

نوش آبادی در تشریح موضوع عنوان کرد: در طول این دوسالی که در وزارت ارشاد هستم حتی یک سفر رسمی هم به حوزه قبلی انتخاباتی نداشتم، علی‌رغم اینکه بارها بنده را برای مراسم‌هایی که رسمی بود و حضور من هم مشکلی نداشت دعوت کرده بودند، اما به لحاظ همین شائبه‌ها شرکت نکردم.

بر اساس این گزارش، محمود دولت آبادی اعلام کرده است: آقای صالحی معاون وزارت ارشاد از من دعوت کردند و اتومبیل فرستادند برای من و رفتم به وزارت ارشاد و در دفتر ایشان نشستیم و مدتی صحبت کردیم و جلسه همراه با احترامی بود. قرار شد من پشت کتاب یادداشتی بنویسم که نوشته بودم و به ایشان هم دادم و قرار شد که این کتاب فرصت انتشار پیدا کند.

البته پیش از این درحالیکه غرفه انتشارات حیان با مدیریت «مهدی خزعلی» از فعالان فتنه در نمایشگاه کتاب به دستور مسئولان اجرایی نمایشگاه تعطیل شده بود و همگان نیز بر تخلف وی اذعان داشتند. سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، در اقدامی عجیب با گل و شیرینی به دفتر انتشارات حیان رفته و بابت تعطیل شدن غرفه از وی عذرخواهی کرده است. وی حتی قول داده تمام خسارت‌های وی را از طرف وزارت ارشاد جبران کند.

ظاهرا ارشاد تنها برای تعدادی از نویسندگان و به اصطلاح ناشران طیف خاص حاضر است شیرینی ارائه کند!
منبع: فارس