۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

اسراییل با ۳۵۰۰ دلار ناراضیان را اخراج می‌کند

کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی قصد دارد با پرداخت ۳۵۰۰ دلار به پناهندگان آفریقایی،‌ آن‌ها را به ترک اراضی اشغالی تشویق کند.
کد خبر : ۲۴۲۲۱۴
صراط: کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی اعلام کرد 3500 دلار کمک مالی به پناهندگان آفریقایی اعطا خواهد کرد تا آنها را به ترک اراضی اشغالی تشویق کند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «بنیامین نتانیاهو» مدعی شده، هدف از این اقدام حفظ ماهیت یهودی و دموکراتیک اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی هفته گذشته به‌اتفاق آرا به طرح اعطا کمک مالی به پناهندگان آفریقایی رای مثبت داد. این طرح پیشنهاد «گیدئون سعر» وزیر داخلی اسرائیل بود که مورد حمایت نتانیاهو قرار داشت.

اسرائیل در حال حاضر 1500 دلار کمک مالی به مهاجرانی اعطا می‌کند که با ترک اراضی اشغالی موافقت کرده‌اند اما در طرح پیشنهادی جدید این مبلغ به 3500 دلار افزایش یافته است و مهاجرانی که با این پیشنهاد موافقت نکنند، بازداشت خواهند شد.

بر اساس مصوبه کابینه رژیم‌صهیونیستی، قرار است بودجه‌ای نیز به ساخت یک بازداشتگاه پناهجویان در صحرای نقب تخصیص داده شود، تا پناهجویانی که به پذیرش طرح «ترک اجباری» تن نمی‌دهند، بازداشت شده و به آنجا منتقل شوند.

پیش از این سازمان ملل از این رفتار تل‌آویو با پناهجویانی که عمدتا اریتره‌ای یا سودانی هستند انتقاد کرده است. نماینده سازمان ملل سال گذشته گفته بود تل‌آویو طوری وانمود می‌کند که اقدام آفریقایی‌ها در ترک فلسطین اشغالی داوطلبانه است، اما این طرح بیشتر اقدام قهرآمیز است تا داوطلبانه.

این برخورد تل‌آویو با پناهجویان حتی واشنگتن را نیز به واکنش نشان داده و موجب شد تا آمریکا از رفتار اسرائیل با آفریقایی‌تبارها انتقاد کند.
منبع: فارس
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید