۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷

جزییات آتش‌سوزی در هتل عباسی اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان بیان کرد: با توجه به حساسیت بافت تاریخی اصفهان واهمیت جلوگیری از تکرار چنین حوادثی موارد به مسئولان استان اطلاع‌رسانی شده است.
کد خبر : ۲۲۶۶۹۰
صراط: مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: آتش سوزی در ضلع شمالی پارکینگ و حیاط خلوت مجموعه هتل تاریخی عباسی با اقدام به موقع مدیریت و کارکنان هتل و تیم‌های اعزامی آتش نشانی اصفهان مهار شد.

فریدون اللهیاری اظهار داشت: همزمان با برگزاری مراسم نورافشانی در شب 22 بهمن به دلیل بروز آتش سوزی و سرایت آتش از یکی اتومبیل‌های حامل مواد محترقه به برخی ابنیه مجاور خیابان باغ گلدسته شهر اصفهان متاسفانه آتش به حیاط ضلع شمالی مجموعه هتل عباسی و در مجاورت بازار تاریخی هنر سرایت کرد.

وی افزود: از همان دقایق نخست بروز آتش‌سوزی با اطلاع‌رسانی مسئولان از جمله یگان حفاظت میراث و با اقدام به موقع تیم مدیریت و پرسنل هتل و همچنین تیم‌های اعزامی آتش نشانی اصفهان که با وجود ترافیک خیابان‌های مرکزی شهر تلاش ارزشمندی را انجام دادند خوشبختانه آتش به موقع  در حیاط شمالی مهارشد و خوشبختانه کوچکترین آسیبی به مسافران و گردشگران و همچنین ساختمان و تاسیسات هتل وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان بیان کرد: با توجه به حساسیت بافت تاریخی اصفهان واهمیت جلوگیری از تکرار چنین حوادثی موارد به مسئولان استان اطلاع‌رسانی شده است.

مدیر هتل عباسی اصفهان نیز در بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان از محل حادثه گفت: با توجه به اینکه مهمانسرای تاریخی  عباسی شهر اصفهان با بیش از 22 هزار متر مربع مساحت و با دارا بودن بیش از 300 اطاق، یکی از معتبرترین هتل‌های ایران است، پرسنل این هتل به صورت ادواری در دوره‌های مختلف آموزشی از جمله مقابله با بحران شرکت می‌کنند.

جمال زندی افزود: در نخستین دقایق بروز آتش‌سوزی که در دیواره حیاط شمالی هتل و با فاصله اندکی از ساختمان‌های بخش معاصر هتل (متعلق به دهه 50 شمسی) و همچنین بازار تاریخی هنر رخ داد، با استفاده از امکانات موجود در هتل به مقابله با آتش پرداختند.

وی بیان کرد: آتش‌سوزی به طور عمده از دیواره حیاط شمالی که مشرف به خیابان بود، آغاز شد و آتش به درختچه‌های شمشاد که  بر روی دیوار قرار داشت، سرایت کرد.

مدیر هتل عباسی اصفهان خاطرنشان کرد: همکاری پرسنل هتل و تیم های آتش نشانی ونیروی انتظامی  از یکسو و همکاری به موقع کسبه مجتمع تجاری مجاور هتل از سوی دیگر سبب جلوگیری از سرایت آتش به بازار تاریخی هنر و ساختمان بخش شمال شرقی هتل شده و همچنین اتومبیل حامل مواد محترقه نیز که دچار آتش سوزی شده بود از مسیر خطر دور شد.

وی افزود: در حال حاضر کار پاکسازی و نظافت حیاط خلوت ضلع شمالی با سرعت درحال انجام پذیرفتن است وهتل به فعالیت‌های عادی خود ادامه می دهد.

هتل 5 ستاره عباسی با مرمت کاروانسرای عباسی بازمانده از عصر صفوی در دهه 4 شمسی تاسیس شده وسپس در دهه 50 الحاقاتی به آن افزوده شد.

این مجموعه تاریخی که به ثبت ملی آثار تاریخی نیز رسیده است، از منظر معماری وتزیینات وابسته به آن یکی از زیباترین و منحصر به فردترین هتل‌های ایران و جهان به شمار می‌رود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط آتش اصفهان