۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷

واکنش حزب‌الله‌لبنان به سخنان‌اوباما

حزب الله لبنان در بیانیه ای شدیداللحن اظهارات اوباما در قبال شرایط منطقه و مسئله فلسطین را سخنانی نمایشی دانست و تاکید کرد: این اظهارات هیچ مسئله جدید و غافلگیرکننده ای غیر از سطح بالای اهانت آمیز بودن و فریبکاری موجود در آن را نداشت.
کد خبر : ۲۲۲۶۹

حزب الله لبنان در واکنش به اظهارات شب گذشته رئیس جمهور آمریکا در جمع اعضای بزرگترین لابی صهیونیستها در این کشور، این مواضع را شرم آور و در راستای گمراه کردن افکار عمومی جهان از جنایات رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، حزب الله لبنان در بیانیه ای شدیداللحن اظهارات اوباما در قبال شرایط منطقه و مسئله فلسطین را سخنانی نمایشی دانست و تاکید کرد: این اظهارات هیچ مسئله جدید و غافلگیرکننده ای غیر از سطح بالای اهانت آمیز بودن و فریبکاری موجود در آن را نداشت.

در ادامه این بیانیه آمده است : این مسئله البته سیاستهای واقعی دولت آمریکا در گمراه کردن افکارعمومی از جنایات رژیم صهیونیستی را نشان می دهد.

حزب الله لبنان با اشاره به اظهارات اخیر اوباما درباره قیامهای منطقه تاکید کرد: آمریکا تا دیروز همپیمان نخست و بزرگترین پشتیبان رژیمهای دیکتاتوری جهان عرب بود که به ملتهای عربی طعم ذلت و خواری را چشاند. اما حالا آمریکا سعی دارد خود را به عنوان دوست صمیمی این ملتها و حمایت کننده انقلاب آنها مطرح کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: هر طرفی که بخواهد الگویی درست برای حمایت انقلابهای عربی و حقوق ملتها در آزادی و استقلال داشته باشد همیشه موضعی ثابت و دائمی در حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی نخواهد داشت.

خاطر نشان می شود باراک اوباما شب گذشته در جمع اعضای بزرگترین لابی صهیونیستها در آمریکا موسوم به ایپک بار دیگر بر پایبندی کاخ سفید به ادامه حمایتهای نامحدود از رژیم صهیونیستی وهمچنین مخالفت با هرگونه اقدام برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین در مرزهای 1967 در سازمان ملل متحد تاکید و بار دیگر ادعاهای دروغین خود درباره حمایت از ملتهای منطقه و حقوق آنها را تکرار کرد.