۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

طرح عربستان برای تاسیس امارت القاعده

گروه‌های تکفیری دریمن تلاش دارد تا با حمایت مستقیم عربستان دراستان مارب واقع در شمال شرق این کشور امارت القاعده را تاسیس کنند.
کد خبر : ۲۲۰۷۴۱
صراط: بیش از 10 هزار عناصر مسلح تکفیری از تمام نقاط یمن و ارتش تحت امرعلی محسن الاحمر ژنرال سابق و فراری ارتش یمن در اردوگاه‌های نخلا و سحیل در استان مارب واقع در شمال شرق این کشور و نزدیک مرزهای عربستان مستقر شده‌اند.

براساس این گزارش، گروه‌های تکفیری با حمایت مستقیم عربستان تلاش دارند تا امارت القاعده را در استان مارب تأسیس کنند. همچنین تمامی رهبران قبایل و نظامیانی که پیشتر به عربستان گریخته بودند با حمایت و سازماندهی عربستان برای پیوستن به این تکفیری‌ها، به یمن بازگشته‌اند.

درمقابل کمیته‌های مردمی به‌همراهی تعدادی از اهالی استان مارب و نیروهای انقلابی خود را برای مقابله با گروه‌های تکفیری آماده کرده‌اند و در کوه‌های هیلا در استان مارب مستقر شده‌اند.

انصارالله از دولت یمن خواسته است تا برای بیرون راندن تکفیری‌ها که منتظر فرصتی برای اعلام امارت القاعده در این استان هستند، به‌سرعت وارد عمل شود. عبد ربه منصور هادی، نیز کمیته‌ای را برای گفت‌وگو با تکفیری‌ها تعیین کرده است تا از آنها بخواهد که این منطقه را ترک کنند و سلاح خود را تحویل دهند ولی کارشناسان معتقدند که به‌دلیل اصرار عربستان برای تحریک افراد مسلح به جنگ، این گفت‌وگوها شکست خواهد خورد.

همچنین تحلیلگران معتقد هستند که  وقوع این درگیری ها، در تاریخ جدید یمن سرنوشت ساز خواهد بود؛ چرا که مارب منبع راهبردی یمن به حساب می‌آید.

منبع: تسنیم