۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

دزدی مادر و پسر همدست از زنان نمازخوان

مادر، پدر و پسر در قالب باندی خانوادگی به سرقت‌های طلایی از زنان نمازخوان دست می‌زدند.
کد خبر : ۲۱۳۹۰۷
صراط: مادر، پدر و پسر در قالب باندی خانوادگی به سرقت‌های طلایی از زنان نمازخوان دست می‌زدند.

زنان در شهرری و کهریزک در دام باندی با رفتاری خداپسندانه قرار می‌گرفتند تا اینکه با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای شهرری تیمی از پایگاه 9 پلیس آگاهی تهران دست به کار شدند تا گردانندگان این شبکه حرفه‌ای را ردیابی کنند.

بررسی‌های پلیسی نشان داد زنان فریب‌خورده در مسیر مساجد و حسینیه‌ها برای خواندن نماز بویژه در زمان نمازظهر در برابر گروهی زن یا مرد قرار می‌گرفتند که با ادعای کمک به نیازمندان با کیسه پلاستیکی سیاه‌رنگ که پر از لباس بود به اجرای توطئه سرقت دست می‌زدند. این تبهکاران پس از اعتمادسازی و به بهانه یادداشت شماره عیار طلاهای این زنان اقدام به گرفتن طلا و جواهر آنان کرده و در حالی که انتهای کیسه‌ها سوراخ بوده طلاها را همراه لباس‌ها و یک بسته پول داخل کیسه گذاشته و پس از سرقت طلاها بسرعت می‌گریختند.

کارآگاهان دریافتند همه سرقت‌ها توسط یک باند از دزدان صورت می‌گیرد و آنان در قالب تیم‌های دو نفره، دو مرد یا یک زن و مرد با استفاده از خودروهای سواری ال‌90، پژو 405 و پراید به شکار این زنان می‌پرداختند.

دزدان از طایفه فیوج هستند و از شگرد قدیمی آنها برای دزدی‌های طلایی‌شان استفاده می‌کنند. کارآگاهان با این فرضیه تجسس‌ها را روی بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای متمرکز کردند و موفق به شناسایی پدر و پسری به نام «فریبرز» و «علی» شدند و با توجه به حضور زن جوانی در این باند تصویر مادر خانواده به زنان فریب‌خورده نشان داده شد و وی نیز تحت شناسایی قرار گرفت.

با توجه به پرسه‌زنی مادر، پدر و پسر تبهکار در شهرری و کهریزک تصاویر و مشخصات خودروی آنها در اختیار گشت‌ کلانتری‌ها و تیم‌های نامحسوس پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت تا اینکه مأموران کلانتری 168 تهران در خیابان 13 آبان هر سه عضو خانواده دزدان را بازداشت کردند.

فریبرز که می‌دید راز دزدی‌هایش فاش شده است، گفت: ما همگی آموزش سرقت دیده ایم و به بچه‌هایمان نیز آن را یاد می‌دهیم، همسرانمان دزدی را فرا می گیرند.

این بار هم از شگرد رفتار خداپسندانه و کیسه پلاستیکی سیاه رنگ استفاده کردیم و طلاهای زنان را در نزدیکی مساجد به سرقت بردیم.

مادر خانواده نیز گفت:‌ در تربیت بچه‌هایمان شاید بگوییم کاری بدی است اما هیچ گاه دزدی را بد نمی‌دانیم. در این سرقت‌ها گاهی همراه شوهرم بودم اما بیشتر همسر و پسرم به سرقت می‌رفتند.

علی نیز گفت: از بچگی نزد پدر و مادر و اقوامی بودم که انواع دزدی‌ها را بلدند و کارشان فقط همین سرقت است، من نیز هنری جز سرقت ندارم. هر بار به زندان می‌افتیم باز نقشه سرقت را می‌کشیم. بنابر این گزارش، با توجه به شگرد خاص این خانواده تبهکار، زنانی که در دام این دزدان افتاده‌اند، می‌توانند به پایگاه 9 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

منبع: ایران