۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

پلمپ چاه های غیرمجاز در استان رتبه دار

مدیر امور آب منطقه‎ای شهرستان جیرفت گفت: در سال‌جاری با پلمپ 115 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان کرمان رتبه دوم را به دست آوردیم.
کد خبر : ۲۱۰۱۳۸
صراط: حمید علیدادی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گفت: در گذشته سیاست مسئولان توسعه کشاورزی بود اما در این زمینه مقاومت کردیم و اجازه حفر چاه جدید صادر نشد.
 
وی با تاکید بر اینکه از این پس اجازه حفر چاه‎های غیرمجاز را به کسی نمی‎دهیم، ادامه داد: با همکاری فرمانداری و دستورهای قاطع دادستانی در سال‌جاری با پلمپ 115 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان کرمان رتبه دوم را به دست آوردیم.
 
مدیر امور آب منطقه‎ای شهرستان جیرفت تصریح کرد: هم‎اکنون 2 گروه گشت برای شناسایی چاه‎های پروانه‎دار در دشت جیرفت فعال هستند که توانستند، 70 حلقه چاه را که دارای برداشت بیش از حد مجوز خود بوده‎، شناسایی کرده و اخطار دهند.
 
علیدادی افزود: تدابیر لازم اندیشیده شده تا ابتدا برای این 70 حلقه چاه پروانه‎دار که برق‎دار هستند، کنتور حجمی نصب شود تا از هرگونه تنش اجتماعی و برخورد قضایی جلوگیری به عمل آید.
 
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل پلیس آب در جیرفت عنوان کرد: با همکاری دادستانی طی یک روز در یک‌هزار هکتار 35 حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان پر شده است.
 
مدیر امور آب منطقه‎ای شهرستان جیرفت با بیان اینکه وزارت نیرو برخی از برنامه‎ها و طرح‎های منطقه را اساس کار خود قرار داده تا در مناطق دیگر اجرایی کند، اظهار کرد: با تعامل و همکاری با دادستانی و نیروی انتظامی توانستیم خواب را از حفاران غیرمجاز بگیریم.
 
وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه روزهای اخیر مجلس شورای اسلامی طرح‎های آبیاری تحت فشار بخش کشاورزی در مناطق محروم به صورت رایگان اجرا می‎شود.
 
علیدادی راندمان آبیاری در منطقه را 30 درصد و هدررفت آب را 70 درصد ذکر کرد و گفت: در بحث آبیاری تحت فشار پرونده‎های زیادی وجود دارد که نیازمند اعطای تسهیلات هستند و ما نیز برای همکاری با متقاضیان آمادگی کامل داریم.
منبع: فارس