۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹

حمله‌گسترده عراق به‌ داعش در دیالی

یک مقام استانی در عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور روز یکشنبه به 2 منطقه تحت اشغال تروریست های داعش در استان دیالی حمله کردند.
کد خبر : ۲۱۰۰۰۹
صراط: به گزارش خبرگزاری شینهوا از بغداد، براساس اعلام ژنرال جمیل الشمیری یک مقام نظامی ارشد عراق، نیروهای امنیتی این کشور با حمایت نیروهای مردمی و هواپیماهای جنگی در حال تلاش برای ورود به دو منطقه در استان دیالی از جمله منطقه سعدیه در 120 کیلومتری شمال شرق بغداد هستند.

این مقام نظامی افزود: نیروهای امنیتی اوایل امروز چندین منطقه اطراف سعدیه را از تروریست ها بازپس گرفتند و دست کم 10 تروریست نیز در این درگیری ها کشته و چندین خودرو آنها منهدم شد.

همچنین براساس گزارش ها، یک عامل انتحاری خودروی بمبگذاری شده خود را در میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان حامی دولت منفجر کرد که منجر به کشته شدن 2 نیروی امنیتی و 2 تن از نیروهای مردمی شد. در این انفجار چند تن دیگر نیز زخمی شد.

همچنین در استان دیالی نیروهای پیشمرگ کرد حمله ای مهم را برای بازپس گیری منطقه جلولا در حدود 130 کیلومتری شمال شرق بغداد ترتیب دادند.

این حوادث در حالی رخ داده است که نیروهای امنیتی عراق همچنان به اقداماتشان برای پاکسازی مناطق مختلف از وجود تروریست های داعش ادامه می دهند و به پیشرفت هایی نیز دست یافته اند.
منبع: ایرنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم