۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴

آخرین‌وضعیت‌اکران‌عصبانی‌نیستم‌اززبان‌جنتی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید دوساعته از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ضمن حضور در غرفه های مختلف، در کنار کاریکاتورخود عکس یادگاری گرفت .
کد خبر : ۲۰۷۹۷۵
صراط:  علی جنتی همزمان با ششمین روز (پنج شنبه) از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، بازدید خود را در بخش خبرگزاری ها با ایرنا آغازکرد و با حضور در جمع خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی به پرسش های آنها پاسخ داد .

تسنیم، فارس، ایسنا، ایلنا و روزنامه های ایران، جوان و کیهان و ....نیز توسط جنتی بازدید شد .

در طی مسیر بازدید، مدیران رسانه های مکتوب و دیجیتال، حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را غنیمت شمرده و به طرح مشکلات این حوزه پرداختند.

در جریان بازدید جنتی، خبرنگاران برخی رسانه های کمتر شناخته شده نیز اصرار فراوانی بر حضور وزیر ارشاد درغرفه داشتند که اغلب با پاسخ مثبت جنتی روبرو می شدند. گرفتن عکس یادگاری و امضای دفتریادبود غرفه ها بخشی از بازدید جنتی بود.

بازدید جنتی از غرفه روزنامه جوان همزمان شد با دیدار علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به روبوسی و گرفتن عکس یادگاری دونفره ختم شد.

در جوار خبرگزاری دانشجو، کاریکاتوری انتقادی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده شده بود که به اصرار عکاسان جنتی عکس یادگاری با کاریکاتور خود گرفت.

جنتی پس از گرفتن عکس یادگاری در پاسخ به سوال خبرنگاران، خاطرنشان کرد: طنز مطبوعاتی را باید با جدیت دنبال کرد، اما نیش نباید بزند.

در غرفه روزنامه عصر ایرانیان نیز کاریکاتور دیگری را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدیه دادند.

پس از ورود جنتی به غرفه خبرگزاری ایلنا، حجت الاسلام قدرت الله علیخانی نماینده سابق مجلس که در حال مصاحبه بود با گفتن 'جاءالحق و زهق الباطل 'صندلی خود را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد.

در مسیر بازدید جنتی خبرنگاران اصرار فراوانی بر پاسخگویی وزیر در خصوص وضعیت اکران فیلم های توقیف شده داشتند که جنتی در پاسخ به آنها تاکید کرد: طبق قانون عمل می شود.

وی اظهار داشت: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیحات لازم را به کمیسیون فرهنگی در مورد فیلم های مورد نظر ارایه کرده است و تصور می کنم که آنها قانع شده باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فقط در مورد فیلم من عصبانی نیستم هنوز خود ما تصمیم نگرفته ایم. اگر اصلاحات لازم در این فیلم اعمال و به یک فیلم اجتماعی تبدیل شود قابل اکران شدن است.

جهنتی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید یک نماینده مجلس اعلام کرده است که اگر تمام اصلاحات نیز در فیلم عصبانی نیستم اعمال شود این فیلم اکران نمی شود، تاکید کرد: طبق وظایف قانونی خود عمل می کنیم. قرار نیست دیگران برای ما تعیین تکلیف کنند که به این فیلم اجازه اکران داده شود و به فلان فیلم اجازه داده نشود.

جنتی با بیان اینکه اگر نمایندگان توضیح بخواهند برای آنها توضیح می دهیم، تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین تصمیم گیرنده نهایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
منبع: ایرنا