۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

زمان بررسی لایحه خروج از رکود در مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس با تسعیر ارزی که منجر به افزایش پایه پولی شود مخالف است، گفت:‌ بررسی لایحه خروج از رکود فردا شروع می‌شود.
کد خبر : ۱۹۵۱۶۹
صراط: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس با تسعیر ارزی که منجر به افزایش پایه پولی شود مخالف است، گفت:‌ بررسی لایحه خروج از رکود فردا شروع می‌شود.
 
علی محمد احمدی با اشاره به بررسی لایحه خروج از رکود دولت در مجلس اظهار داشت: این لایحه به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ارجاع شده و برخی از اعضای کمیسیون‌های دیگر مانند اقتصادی و برنامه و بودجه در این کمیسیون حضور دارند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد:‌ به احتمال زیاد فردا یا پس فردا بررسی این لایحه در کمیسیون مربوطه شروع خواهد شد.
 
این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که یکی از موضوعات لایحه تسویه بدهی دولت به بانک‌ها از طریق تسعیر نرخ ارز بوده، درحالی که کارشناسان معتقدند این موضوع منجر به افزایش پایه پولی خواهد شد، تصریح کرد: تسعیری که منجر به افزایش پایه پولی بشود، قطعا مورد تایید نیست و دولت گذشته نیز قصد چنین کاری را داشت که به شدت مجلس با آن مخالفت کرد.
 
وی افزود: رابطه‌ای میان ارز و منابع دولت وجود دارد که با دست کاری و یا کاهش منابع، بازار دچار اختلال می‌شود.
 
احمدی با بیان اینکه دولت معتقد است نرخ ارز را به سمت مرکز مبادلات خواهد برد، عنوان کرد: مسئولان معتقدند در این مرکز مابه التفاوتی از بابت تسعیر نرخ ارز نخواهد ماند که منجر به رفع کسری بودجه شده و یا منابع جدید برای دولت ایجاد کند.
 
این نماینده مجلس یادآور شد: نظرات کارشناسی مسئولان در روزهای آینده در این راستا بیشتر بررسی خواهد شد، تا در این باره تصمیم‌گیری شود.
منبع: فارس