۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

توصیف معاون شورای نگهبان از آیت‌الله جنتی

سیامک ره پیک، معاون اجرایی شورای نگهبان درباره شخصیت آیت الله جنتی گفت: در این مدتی که در شورا بودم، در مقایسه با جاهای دیگر، از آیت الله جنتی، آدمی دموکرات تر ندیدم.
کد خبر : ۱۸۸۴۷۲
صراط:  روزنامه جام جم در ستون " نبض سیاست" امروز دوشنبه خود نوشت؛

رسیدگی به شکایت 100 نماینده از هیات رییسه

در پی شکایت صد نماینده مجلس از هیات رییسه به دلیل سلیقه‌ای عمل کردن در مورد اعمال وصول سوال نمایندگان از وزرا و طرح‌‌های استیضاح وزرا، جلسه‌ای به منظور رسیدگی به این شکایت، دیروز با حضور همه اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس و نیز روسای کمیسیون‌های تخصصی و حمید رسایی نماینده تهران به نمایندگی از شاکیان، طبق ماده 26 آیین‌نامه داخلی مجلس برگزار شد.
 
عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در مجلس در گفت وگو با فارس، با اعلام خبر برگزاری این جلسه گفت: در جلسه امروز آقایان شاکی و برخی از اعضای هیات رییسه حضور داشتند.

وی اضافه کرد: شاکیان و اعضای هیات رییسه، مباحث خود را مطرح کردند و در نهایت طرفین قانع شدند.

یوسفیان ملا تاکید کرد که بحث استیضاح در این جلسه مطرح نشد و در واقع این شکایت نوعی تذکر بود.در همین حال مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفته که شکایت جمعی از نمایندگان از هیات رییسه مجلس به این کمیسیون واصل شده و در حال رسیدگی است.

اکرمی: جمع بندی سخنان روحانی معنای اعتدال را مشخص می کند

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تائید شعار اعتدال از سوی رهبر انقلاب گفت: آنهایی که نسبت به معنای اعتدال حرف و حدیث دارند، به کلمات روحانی مراجعه کنند؛ زیرارئیس جمهور در مورد اعتدال مکررا صحبت کرده و اگر اینها را کنار هم بگذارند، کاملا معنای اعتدال مشخص می شود.

سیدرضا اکرمی در گفت وگو با مهر با بیان این که ظرف یک سال گذشته، دولت با مجلس تعامل خوبی داشته است، گفت: دولت یازدهم در مقابل قانون های مصوب مجلس، هیچ گاه تقابل نداشته است.

تامین سوخت و مواد غذایی مورد نیاز عراق از سوی ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که ناامنی ها در شمال غرب عراق، موجب بروز مشکلات در تامین سوخت و مواد غذایی مردم منطقه شده است، گفت: براساس درخواست دولت عراق و در چارچوب قراردادهای اقتصادی دوجانبه، سوخت و مواد غذایی مورد نیاز این کشور را تامین خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، علی شمخانی در پایان سفر خود به عراق گفت: رایزنی های انجام شده با مراجع عظام تقلید، مقامات دولتی و رهبران احزاب و گروه های سیاسی و مذهبی این کشور، تاثیر تعیین کننده در ادراک مشترک نسبت به تهدیدات و ضرورت های سیاسی و امنیتی در سطح دوجانبه و منطقه ای به دنبال داشت.

سید حسن خمینی: امام(ره) بیشترین لطمه را از افراد سست عنصر خورد

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با بیان این که وقتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مبارزه را آغاز کرد، بجز خدا به کسی اتکا نداشت، گفت: روزی که امام مبارزات خود را آغاز کرد، بیشترین لطمه را نه از دشمنان ستمشاهی که از افراد سست عنصر خورد.

به گزارش ایسنا، نوه امام (ره) در دیدار مردم قزوین در حرم مطهر امام خمینی افزود: برخی همراهان امام وارد مبارزه نشدند، اما وقتی انقلاب پیروز شد و نهضت امام مورد اقبال عمومی در جهان قرار گرفت، بر سر سفره انقلاب نشستند؛ همان کسانی که تا دیروز یا خنجر می زدند یا دشنام می دادند و یا سکوت می کردند بر سر سفره انقلاب نشستند.

وی درباره دلزدگی امیرالمومنین از همرهان سست عنصر گفت: مظلومیت امیرالمومنین برای تاریخ، یک درس است و گویی خداوند این حوادث را رقم زده تا انسان ها ببینند این گونه ظلم ها در تمام طول تاریخ بر افراد رفته است، اما نام مبارک علی است که همواره در جان ها باقی می ماند.

سید حسن خمینی، مظلومیت امیرالمومنین علی(ع) را میراثی برای شیعیان ایشان دانست و گفت: امروز مسلمانان در عراق، سوریه و فلسطین مظلومیت های فراوانی را تحمل می کنند. جا دارد امروز عزادار مصیبت ملت مسلمان غزه در برابر دشمنان صهیونیستی باشیم، البته جامعه جهانی تنها نظاره گر این واقعه تلخ است.

معاون اجرایی شورای نگهبان: دموکرات تر از آیت الله جنتی ندیدم

سیامک ره پیک، معاون اجرایی شورای نگهبان درباره شخصیت آیت الله جنتی گفت: در این مدتی که در شورا بودم، در مقایسه با جاهای دیگر، از آیت الله جنتی، آدمی دموکرات تر ندیدم.

ره پیک در گفت وگو با تسنیم با اشاره به برخی شایعات مبنی بر پیروی اعضای شورای نگهبان از نظرات آیت الله جنتی افزود: این یک فضای غیرواقعی است که به هر دلیلی برای بعضی از ذهن ها درست کردند. این فضا به ایشان هیچ ربطی ندارد؛ چه در بحث انتخابات، چه در بحث قوانین. بنده تا به حال در این چند سال یک بار ندیدم ایشان، نظر خودشان را تحمیل کند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات حتی در مورد صلاحیت ها، خود ایشان با توجه به اطلاعاتی که از شخص دارد، به یقین رسیده که این آقا باید تائید یا رد شود، اما وقتی جمع، خلاف نظر ایشان رأی داد، من تا حالا ندیدم که به کسی اعتراضی کند و نظر جمع را تغییر بدهد. در مورد قوانین هم همین طور است.

عارف: ان​شاءالله دولت بعدی!

محمدرضا عارف، رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که می خواهم پلی برای ورود جوانان به مجلس باشم، اظهار کرد: ما به دنبال تشکیل جبهه ای متشکل از احزاب و تشکل های همسو هستیم.

به گزارش ایسنا، عارف بیان این که ما قصد نداریم در سال 93 وارد مصادیق شویم، گفت: به اندازه کافی نیروی کیفی برای معرفی در انتخابات مجلس داریم و اگر بتوانیم معیارها و ویژگی های فردی را که بتواند در انتخابات مجلس شرکت کند درست انتخاب کنیم، مجلسی مقتدر خواهیم داشت که بتواند به مسائل کشور نگاه کلی داشته باشد و با دید منطقه ای و بخشی نگری وارد حوزه عمل نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پیشنهاد قبول پست در دولت آقای روحانی را نپذیرفتید، گفت: ان شاء الله در دولت دوم ایشان.
منبع: جام جم