۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵

منچستر و رئال در جام‌جهانی+عکس

طبق آمار بیشترین تعداد گل زده در جام جهانی ۲۰۱۴ از آنِ بازیکنان بایرن مونیخ آلمان بوده و ستاره‌های بارسا، ‌منچستریونایتد و رئال مادرید در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.
کد خبر : ۱۸۵۱۶۰
صراط: هفته‌نامه کیکر در تازه‌ترین شماره خود که دوشنبه (امروز) منتشر شد، به وضعیت گلزنی در جام جهانی پرداخته است و بازیکنانی که با ملیت‌های مختلف در تیم‌های معتبر باشگاهی بازی می‌کنند و در این جام گل زده‌اند، را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

بر این اساس پنج بازیکن آلمانی و غیر آلمانی بایرن 13 گل در مسابقات برزیل 2014 زده‌اند که از آمار گلزنی بازیکنان دیگر تیم‌ها بیشتر است.

البته بهترین گلزن بایرن در این دوره و تاکنون توماس مولر،‌ مهاجم لاغراندام آلمان‌‌ها بوده که 4 گل زده است و در کنار نیمار و مسی، خود را به عنوان مدعی کسب آقای گل جام جهانی مطرح کرده است.

پس از او آرین روبن و شردان شه‌کری هر یک 3 گل زده‌اند. روبن برای تیم هلند و شه‌کری برای سوئیس این تعداد گل را زده‌اند.

پس از او ماریو ماندزوکیچ از کرواسی 2 گل زد و ماریو گوتسه نیز یک گل زده را به عنوان ستاره‌ای از مونیخ به خود اختصاص داده است.

 منچستر و رئال در جام‌جهانی+عکس

*بارسلونا در رده 2

پس از بایرن عنوان بهترین گلزنان جام جهانی از یک تیم باشگاهی به بارسلونا می‌رسد. ستاره‌های این تیم اسپانیایی که در جام جهانی با تیم کشور خود حضور دارند، توانسته‌اند در مجموع 9 گل به ثمر رسانند.

لیونل مسی و نیمار هر یک 4 گل برای آرژانتین و برزیل زده‌اند. مسی یکی از 4 گل خود را هفته گذشته در دیدار با ایران در بلوهوریزنته زد که با تک گل او، آلبی‌سلسته توانست یک بر صفر تیم کارلوس کی‌روش را دو دقیقه قبل از اتمام بازی شکست دهد.

آلکسیس سانچس، مهاجم عضو تیم ملی شیلی نیز یک گل زده است.

 

*منچستریونایتد در رده 3

پس از بایرن و بارسلونا در این رده‌بندی، بازیکنان تیم منچستریونایتد تاکنون بیشترین گل‌ها را زده‌اند.

روبین فان پرسی، مهاجم و کاپیتان هلند با زدن سه گل در موفقیت لاله‌های نارنجی نقش داشته است.

پس از او وین رونی برای انگلیس، خوان ماتا برای اسپانیا، لوئیس نانی برای پرتغال، مروان فلاینی برای بلژیک و خاویر هرناندز برای مکزیک هر یک گل زدند.


*قهرمان اروپا در رده 4

نکته جالب و در عین حال تعجب برانگیز بازیکنان تیم رئال مادرید در مجموع 5 گل به ثمر رسانده‌اند. رئالی‌ها که فصل گذشته را با فتح لیگ قهرمانان اروپا به پایان رساندند، کریم بن‌زما از تیم فرانسه را در مسابقات داشته اند که 3 گل زده است.

پس از او ژابی آلونسو برای اسپانیا و کریس رونالدو برای پرتغال هر کدام یک گل زدند.

رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل از پنج‌شنبه 23 خرداد شروع شد و تا تاریخ 22 تیر ادامه خواهد یافت.
منبع: فارس