۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱

تلاش داعش برای ایجاد جبهه در اردن

یک مسئول سابق اطلاعات آمریکا اعلام کرد، گروه تروریستی «داعش» برای ایجاد جبهه‌ای جدید در اردن و اجرای عملیات خشونت‌بار، ترور و نیز عملیات انفجار در این کشور تلاش می‌کند.
کد خبر : ۱۸۴۹۸۳
صراط: سرهنگ «درک هاروی» کارمند سابق سازمان اطلاعات نظامی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی ان ان» اعلام کرد، گروه «دولت اسلامی عراق و شام» یا «داعش» تلاش می‌کند جبهه جدیدی در اردن ایجاد کند و همچنین عملیات‌های کشتار، ترور و انفجار را در این کشور صورت دهد.

هاروی افزود: داعش غیر مستقیم برای تحقق این هدفش تلاش می‌کند به گونه‌ای که این گروه در اردوگاه‌های آوارگان سوری (مستقر در اردن) نفوذ و پایگاهی سری برای آنها تاسیس خواهد کرد.

همزمان، «داگلاس اولیوانت» از موسسه «آمریکای جدید» به سی ان ان گفت: «این امر که داعش به منظور یارگیری از میان آن دسته از آوارگان سوری که از نظام اسد ناراضی هستند، به اردوگاه‌های آوارگان خواهد رفت و آنها را برای مواجهه با دولت عراق و دیگر رژیم‌های موجود در منطقه، به آسانی تحریک خواهد کرد، تقریبا قطعی است.»

این در حالی است که یک مقام دولتی اردن اعلام کرد، دولت متبوعش در عین نگرانی نسبت به نفوذ گروه تروریستی داعش به خاک اردن، اما مطمئن است یگان‌های نظامی و اطلاعاتی این کشور ‌می‌توانند جلوی ورود داعش به این کشور را بگیرند.

«ناصر جوده» نخست‌وزیر اردن نیز در گفت‌وگو با این تلویزیون آمریکایی تأکید کرده است «وضعیت امنیت و ثبات اردن مطلوب است.»
منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم