۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸

دردنامه پسری از چهارشنبه سوری سیاه

کد خبر : ۱۸۲۸۷
به گزارش صراط نیوز ، وطن امروز نوشت:
پسری که هنگام استفاده از مواد محترقه دچار حادثه و نقص عضو شده است با ابراز پشیمانی از کار خود گفت: نقص عضو و پشیمانی از غفلت و ندانم کاری که باعث شد دست راستم از مچ قطع شود تا پایان عمر با من است.

وحید قائم‌مقامی که در 17 سالگی و هنگام تهیه نارنجک با مواد محترقه دست راستش از قسمت مچ قطع شده با بیان این مطلب افزود: با درسی که از این حادثه گرفتم همواره توصیه‌های لازم را به اطرافیانم بویژه دختر 7 ساله‌ام می‌دهم تا شاید بتوانم به ایمنی هرچه بیشتر آنها کمک کنم.

وی که 12 سال پیش در 17 بهمن‌ماه 1377 دچار حادثه شد، نقش پدران و مادران را در افزایش سطح آگاهی فرزندانشان و هدایت آنها بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و تاکید کرد: ایمنی باید از خانواده‌ها آغاز شود.

وی گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان در باره خطرات استفاده از مواد محترقه عامل موثری است در کاهش حوادث و خسارت‌های جانی و مالی بویژه در چهارشنبه سوری.

وی که از اهالی خیابان‌ هاشمی است، افزود: در روز حادثه با 3 تن از دوستان و با استفاده از مواد محترقه چند نارنجک بزرگ درست کردیم و هنگام جابه‌جایی، فشار و گرمای دستم موجب شد آنها با صدای مهیبی منفجر و دستم از مچ قطع شود. وی افزود: شیطنت دوران نوجوانی موجب شد تا دچار حادثه شوم و نقص عضو تا پایان عمر همراه من باشد.

وحید قائم‌مقامی گفت: در آن زمان اطلاع‌رسانی در این موارد چندان گسترده نبود که نوجوانی مثل مرا آگاه کند و شاید هم من که تنها تصاویری از سوختگی افراد را در تلویزیون دیده بودم و فقط می‌دانستم که مواد محترقه را نباید با قاشق فلزی به هم زد توجه نداشتم، البته این احتیاط را کردم اما فکر نمی‌کردم این بلا سر من بیاید اما حالا یقین دارم که این حادثه آه و ناله و نفرین مردم بود که گریبانگیر من شد.

وی با بیان اینکه چهارشنبه‌سوری سنت زیبایی است که تنها با پریدن از روی آتش انجام می‌شد، افزود: متاسفانه بی‌توجهی‌ها و برخورد‌های نادرست موجب شد تا این سنت به زشتی دچار و به سرو صداهای مهیب آلوده شود و به جایی برسد که افرادی مثل من اینگونه آسیب ببینند و تا پایان عمر پشیمان باشند.

وی تصریح کرد: هیچ ارزشی ندارد که انسان در این موارد موجب آسیب رساندن به خود و دیگران شود، چهارشنبه‌سوری را می‌توان با ایمنی و به زیبایی برگزار کرد.

وحید قائم‌مقامی گفت: اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی تهران بویژه در چند سال اخیر موجب شده شهروندان بویژه جوانان به موضوع ایمنی بیشتر بیندیشند.

وی افزود: تلاش آتش‌نشانی و آتش‌نشانان در این زمینه بسیار ارزشمند است و باید از آنها قدردانی شود. وی همچنین تصریح کرد: تصمیم امروز شما، تصمیم دیروز من است، عاقبت فردای شما، سرانجام حال من است.
برچسب ها: چهارشنبه سوری
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم