۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴

نسخه‌جدید وزارت‌علوم برای دانشگاه‌امیرکبیر

در حالیکه برخی از دانشگاه‌های بزرگ کشور نظیر دانشگاه تربیت مدرس و صنعتی شریف در انتظار تعیین و معرفی رئیس جدید خود به سر می‌برند، اخبار رسیده حاکی از ابداع روش جدیدی از سوی وزارت علوم برای تعیین رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.
کد خبر : ۱۸۱۸۱۵
صراط: در حالیکه برخی از دانشگاه‌های بزرگ کشور نظیر دانشگاه تربیت مدرس و صنعتی شریف در انتظار معرفی و تعیین رئیس جدید خود به سر می‌برند، اخبار رسیده حاکی از ابداع روش جدیدی از سوی وزارت علوم برای تعیین گزینه‌ رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

بر اساس این گزارش در طول هفته گذشته فرجی‌دانا وزیر علوم در نامه‌ای هیات پنج نفره‌ای را  به سرپرستی یکی از معاونان خود (صدیقی)  به دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی کرده است.

 این گروه قبل از هماهنگی با رئیس دانشگاه امیرکبیر در تماس مستقیم با دانشکده‌ها به صورت تلفنی و یا حضوری از آنها برای حضور در شورای دانشکده دانشگاه امیرکبیر درخواست کرده‌‌اند.

 این مساله در حالی رخ داده است که دانشجویان دانشگاه امیرکبیر مشغول امتحان‌های پایان ترم خود بوده و همچنین وزیر علوم بر استفاده از نظرات  بیش از 70 نفر از اعضای هیات علمی پیشکسوت، با سوابق درخشان و موثر دانشگاه امیرکبیر برای تعیین رئیس این دانشگاه تاکید کرده بود، اما اکنون جمع کوچکی را جایگزین این افراد کرده است.

 این گروه با شرکت در شوراهای دانشکده اقدام به نظرسنجی مکتوب و مخفی از اعضای هیات علمی دانشگاه کرده‌اند و هنوز این نظر سنجی پایان نیافته است. تاکنون نظرات تنها جمع آوری شده و  قرائت آنها انجام نشده است.

بر اساس این گزارش اعضای هیات علمی در برخی از دانشکده‌های دانشگاه امیرکبیر به این نحوه نظرسنجی اعتراض کرده،  جلسه را ترک کرده‌اند و علت آن را هدایت اذهان به سمت انتخاب‌های محدود و معلوم اعلام کردند.


منبع: تسنیم