۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

کمبود «آریوسون»‌ در بیمارستان‌ها

یک مقام مسئول در بیمارستان امام خمینی(ره) با تایید خبر کمبود فاکتور 7 (داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی) در بیمارستان‌ها گفت: بیش از دو هفته است که این دارو در بیمارستان امام خمینی کم شده و به صورت دوره‌ای به داروخانه می‌رسد.
کد خبر : ۱۸۰۸۲۶
صراط: یک مقام مسئول در بیمارستان امام خمینی(ره) با تایید خبر کمبود فاکتور 7 (داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی) در بیمارستان‌ها گفت: بیش از دو هفته است که این دارو در بیمارستان امام خمینی کم شده و به صورت دوره‌ای به داروخانه می‌رسد.

دکتر منقچی، پزشک درمانگر بیماران هموفیلی در بیمارستان امام خمینی،  در این رابطه توضیح داد: بیمارستان امام خمینی(ره)، بیمارستان مرجع است و بیماران از سراسر کشور به آن مراجعه می‌کنند و از نظر فاکتور 7، کمترین مشکل را دارد اما بیش از دو هفته است که این دارو در بیمارستان امام کم شده در حالی که به گفته بیماران مراجعه کننده، این کمبود در سایر بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های شهرستان‌ها نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق گفته بیماران، علت اصلی این کمبود، خروج فاکتور هفت از لیست داروهای تحت پوشش بیماران خاص است. در حال حاضر، داروخانه‌ها باید فاکتور هفت تولید داخل (آریوسون) را به قیمت اصلی بخرند، آن را به رایگان در اختیار بیمار قرار دهند و سپس هزینه را از بیمه دریافت کنند. نبود سرمایه کافی برای خرید فاکتور هفت به تعداد مورد نیاز، باعث شده داروخانه‌ها نتوانند آن را تأمین کنند.

منقچی با اشاره به اینکه از بیش از دو هفته پیش فاکتور هفت در بیمارستان امام خمینی به طور دوره‌ای توزیع می‌شود، افزود: در همین زمان که با شما صحبت می‌کنم این کمبود را داریم اما ممکن است تا پایان وقت اداری، محموله‌ای به دست ما برسد. در همین مدت هم دارو به صورت دوره‌ای توزیع می‌شده و به طور مقطعی به بیمارستان می‌رسیده است.
منبع: ایسنا