۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
یدیعوت آحارونوت:

تجهیزرژیم‌صهیونیستی دربرابرایران!+تصاویر

کنگره علاوه بر تصویب کمک های نظامی به اسرئیل، کاخ سفید را موظف کرد که هر 3 ماه یک بار گزارش پیشرفت وضعیت دفاعی اسرائیل را به کنگره اطلاع دهد.
کد خبر : ۱۷۹۱۲۳
صراط: وب سایت روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" (ynetnews) نوشت: «کنگره آمریکا که اکنون بوسیله اکثریت جمهوری خواهان طرفدار اسرائیل کنترل می شود، لایحه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن آمریکا باید تا سال 2015 بسته های کمک نظامی به منظور ارتقای سطح برنامه دفاع موشکی به اسرائیل اهدا کند.»

 

یدیعوت آحارونوت با بیان اینکه "این بسته کمک نظامی مبلغی بالغ بر 600 میلیون دلار را شامل می شود" اضافه کرد: «از این 600 میلیون دلار، حدود 350 میلیون دلار آن صرف سیستم دفاعی "گنبد آهنین" می شود و مابقی آن باید صرف ارتقای سیستم موشکی به نام "سنگ قلاب داود" که برای دفاع در برابر موشک هایی با برد بالا است، صرف می شود. همچنین مبالغی از این بسته نیز جهت سیستم دفاع موشکی "تیر3" که برای دفاع در برابر موشک های بالستیک طراحی شده، در نظر گرفته شده است.

در بیانیه کنگره آمده است: «ایالات متحده موظف است قدم های لازم برای اطمینان خاطر از امنیت اسرائیل را در برابر تهدید های نظامی بردارد.

ادامه این بیانیه بیان می کند: تمام این اقدامات برای این صورت می گیرد که اسرائیل بتواند خود را به طور مستقل در برابر تهدیدهای احتمالی از سوی ایران و دیگر ملت های مسلمان آماده کند.»

یدیعوت آحارونوت افزود: «کنگره علاوه بر تصویب کمک های نظامی به اسرئیل، کاخ سفید را موظف کرد که هر 3 ماه یک بار گزارش پیشرفت وضعیت دفاعی اسرائیل را به کنگره اطلاع دهد.»

این روزنامه صهیونیستی در پایان نوشت: آمریکا همچنین باید قدرت نظامی خود را در منطقه برای مقابله و تهدید ایران تقویت کند، تا این کشور فکر هرگونه حمله به متحدین آمریکا را از خود دور کند.»


منبع: جام نیوز