۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

اروپا برخی کالاهای اسراییل را تحریم می‌کند

کشورهای اروپایی خود را برای دور جدیدی از تصمیم ها علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین و کالاهای آن آماده می‌کند.
کد خبر : ۱۷۷۱۰۱
صراط: اتحادیه اروپا قصد دارد در صورت عدم از سرگیری مذاکرات " شکست خورده" سازش میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین، کالاهای ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را تحریم کند.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت کشورهای اروپایی خود را برای دور جدیدی از تصمیم ها علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین و کالاهای آن آماده می‌کند.

هاآرتص به نقل از دیپلمات های اروپایی نوشت در صورتی که مذاکرات اسرائیلی ها و فلسطینی ها از سرگرفته نشود، اتحادیه اروپا تصمیمات جدید خود را درباره تحریم کالاهای ساخت شهرک نشین ها تا چند هفته آینده اعلام خواهد کرد.

این دیپلمات ها تأکید کردند بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ترجیح می دهند به تلاش های آمریکایی در راستای ازسرگیری مذاکرات بپیوندند و در صورتی که این ماموریت دشوار باشد، گام های جایگزین آماده است.

اوایل هفته آینده وزاری خارجه کشورهای اروپایی در بروکسل گرد هم خواهند آمد تا درخصوص بحران اوکراین رایزنی کنند. بخشی از برنامه های این نشست نیز به شکست مذاکرات سازش اختصاص خواهد داشت. اتحادیه اروپا دو گام فوری را در صورت شکست تلاش های آمریکایی برای از سرگیری مذاکرات اجرایی خواهد کرد. اول اینکه فروش کالاهای ساخته شده در شهرک های صهیونیست‌نشین را در بازارهای اروپایی به حال تعلیق درخواهد آورد و اقدام دوم نیز از سوی وزارتخانه های خارجه اروپایی صورت می گیرد که براساس آن از تمامی سرمایه گذاران اروپایی خواهند خواست از امضای قرارداد یا اجرای طرح ها با شرکت هایی که در شهرک های صهیونیستی نشین در کرانه غربی رود اردن فعالیت می کنند، خوداری کنند.
منبع: تسنیم