۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳

ایوبی: امیدوارم مشکلات گذشته با حوزه هنری تکرار نشود

رئیس سازمان سینمایی گفت: امیدوارم مشکلاتی که سازمان سینمایی در دوره گذشته با حوزه هنری داشت در دوره جدید تکرار نشود.
کد خبر : ۱۷۲۶۵۷
صراط: حجت الله ایوبی درحاشیه دیدار نوروزی با سینماگران که عصر روز دوشنبه در خانه سینما برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکران امسال یکی از بی نظیر ترین اکران های نوروزی در سال های اخیر است. کل فروش سینمای ایران در سال گذشته 25 میلیارد تومان بود اما فروش فیلم های نوروزی امسال تاکنون به حدود 10 میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: دیجیتالی شدن سینمای کشور و برگزاری جشنواره فجر در همه استان ها باعث استقبال مردم از سینما بعد از جشنواره شد که نمود آن را در شهرستان ها هم دیدیم. این اتفاق نشان می دهد که مردم آمادگی آشتی با سینما را دارند.

رئیس سازمان سینمایی درباره برنامه های این سازمان در سال جدید گفت: تصمیم داریم برای تولید فیلم های خوب که قرار است در سال آینده اکران شود برنامه ریزی کنیم. طرح هایی که برای ساخت فیلم به سازمان سینمایی می رسد همگی امیدبخش هستند که این مسئله نوید سال خوبی می دهد.

وی افزود: سازمان سینمایی قصد تجهیز سالن های و زیرساخت های سینمای کشور را نیز دارد.

ایوبی با اشاره به نامگذاری سال 1393 به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: امیدواریم این سال نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ کشور باشد. در درجه اول تلاش داریم آثار فرهنگی خوبی تولید کنیم و سپس با صنعتی شدن سینما و اقتصادی شدن آن می توانیم بنیان های فرهنگ و هنر را تقویت کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید عزم ملی در عرصه فرهنگ صورت بگیرد و تنها سازمان سینمایی نمی تواند مشکلات سینمایی را برطرف کند.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوالی پیرامون سخنان مسئولین حوزه هنری مبنی بر در اختیار گرفتن 27 سینما، گفت: جلسات زیادی با حوزه هنری برگزار کرده ایم زیرا این دوره، دوره همکاری میان این دو نهاد است. جلسات مشترک ما ادامه خواهد داشت و امیدوارم اختلافاتی که در گذشته وجود داشت دیگر تکرار نشود اما تصمیم نهایی برای اکران آثار سینمایی را شورای صنفی نمایش می گیرد.
منبع: ایرنا
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند