۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷

اظهارات‌سردار رادان‌درباره‌حوادث‌دیروز

سردار رادان از شهادت يك نفر از هموطنانمان و مجروح شدن ۹ نفر از نيروهاي امنيتي بر اثر تيراندازي منافقان در حوادث روز گذشته خبر داد.
کد خبر : ۱۷۰۳۵
به گزارش صراط نيوز به نقل از فارس سردار احمدرضا رادان امروز در همايش روساي پليس آگاهي و در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال فراخوان سران فتنه بعد از ۲۲ بهمن عده‌اي تهييج شده بودند.

وي اظهار داشت: اطلاعات لازم مبني بر اينكه اين فراخوان با خط‌گيري از سوي كشور آمريكا، انگليس و اسرائيل انجام شده در اختيار داريم، تماس‌هاي تلفني انجام شده در اين زمينه گوياي همه چيز است.

سردار رادان گفت: سران فتنه دو هدف را در اين زمينه دنبال مي‌كردند يكي تحت الشعاع قرار دادن جمعيت ۵۰ ميليوني مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن و ديگري به بيراهه بردن انقلاب مردم تونس و مصر بود. طبيعي است كه آمريكا و اسرائيل از حذف سران تونس و مصر بسيار نگرانند و اين موضوع برايشان سخت است.

وي تصريح كرد: پوشش خبري حوادث مصر و تونيس نيز نشان داد كه آمريكا و انگليس در اين زمينه بسيار سخت اطلاع رساني مي‌كنند.

اين مقام ارشد نيروي انتظامي گفت: براي تجمع غيرقانوني ديروز منافقان به كار گرفته شده بودند هر چند تجمع بسيار كوچكي در چند نقطه برگزار شد.

سردار رادان تصريح كرد: منافقان با استفاده پيك ترافيك و حضور مردم در خيابان‌ها كه در ساعات پايان كار بود منتظر همراهي مردم ماندند اما نه تنها مردم كمكشان نكردند بلكه در راهپيمايي خودجوش عليه آنان تظاهرات كردند.

سردار رادان ادامه داد: در غرب تهران يك تجمع ۱۵۰ نفره كه عمدتا از منافقان و مزدوران آمريكا و انگليس بود چند سطل زباله به آتش كشيده شد.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: در حوادث ديروز تعدادي از آشوبگران دستگير شدند و متأسفانه عوامل منافق روز گذشته به سوي مردم و نيروهاي امنيتي تيراندازي كردند.

وي اظهار داشت: در اين تيراندازي‌ها ۹ نفر از نيروهاي امنيتي مجروح شدند و تعدادي از مردم در تيراندازي عوامل منافقان مجروح شدند.

سردار رادان تأكيد كرد:‌ در جريان تيراندازي عوامل منافقان يك نفر به شهادت رسيده است.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: سران فتنه دستشان به خون مردم آلوده است و بايد پاسخگوي اين اقدامات باشند.

اين مقام عالي نيروي انتظامي گفت: در گزارش اطلاعاتي كه در دست داشتيم مي‌دانستيم كه منافقان در تلاش هستند تا در آشوب روز ۲۵ بهمن كشته‌سازي كنند و در اين زمينه اقدامات زيادي هم انجام دادند.

وي اظهار داشت: خوشبختانه مردم آگاه ايران ديروز از جريان فتنه پشتيباني نكرد.

سردار رادان گفت: چند نفر از منافقان نيز در حوادث روز گذشته دستگير و پس از تكميل پرونده در اختيار قوه قضاييه قرار مي‌گيرند.

وي اظهار داشت: تخريب اموال عمومي روز گذشته بسيار كم بود و در چندين مورد به اتوبوس‌هاي بي‌آرتي و ايستگاه اتوبوس خسارتي وارد شده است اما به دليل سرعت عمل پليس و نيروهاي امنيتي آشوبگران نتوانستند كاري كنند.