۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
برترین گلزن تاریخ باشگاه

رکورد جدید مسی در بارسلونا

فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا در شب درخشش‌اش برابر اوساسونا به برترین گلزن تاریخ آبی‌واناری‌پوشان کاتالونیا تبدیل شد.
کد خبر : ۱۷۰۳۱۲
صراط:لیونل مسی با هت‌تریکی که در پیروزی 7 بر صفر شب گذشته (یک‌شنبه) بارسلونا برابر اوساسونا در ورزشگاه نیوکمپ انجام داد به برترین گلزن تاریخ تیمش تبدیل شد.

مسی با 3 گلی که در این بازی به ثمر رساند، شمار گل‌های خود را در این فصل به عدد 371 رساند و رکورد 369 گل پائولینو آلکانتارا ستاره پیشین بارسلونا را شکست، رکوردی که 80 سال پیش به ثبت رسید و کسی حتی به آن نزدیک هم نشده بود. رکوردی که آلکانتارا در فاصله سال‌های 1912 تا 1927 به ثبت رساند مجموع 142 گل او در مسابقات رسمی و 227 گل او در بازی‌های دوستانه بوده و این در حالی است که رکورد مسی جمع 344 گل او در رقابت‌های رسمی و 27 گل او در بازی‌‌های دوستانه بوده است.

مسی که اکنون برترین گلزن تاریخ بارسلوناست آماری فوق‌العاده در ثبت هت‌تریک و به ثمر رساندن 4 و 5 گل در یک بازی دارد. فوق‌ستاره آرژانتینی کاتالان‌ها در دوران بازیگری خود در نیوکمپ تاکنون 21 بار هت‌تریک کرده، 4 بار در یک بازی 4 گل به ثمر رسانده است و یک بار هم در یک بازی خود را 5 گله کرده است.

مقابل اوساسونا که یکی از قربانیان محبوب مسی محسوب می‌شود، این ستاره 26 ساله در مجموع 17 گل در لالیگا و 2 گل در جام حذفی به ثمر رسانده است. او به اتلتیکومادرید نیز 17 گل زده است.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
۰
۰
تيم ملي داشته باش ...