۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵

بزرگ‌ترین عنصر امنیتی از نظر وزیر کشور

وزیر کشور با بیان اینکه اگر مردم از حکومت رضایتمندی داشته باشند پیوستگی آنان با حاکمیت بیشتر می‌شود گفت: این رضایتمندی برای ما بالاترین و بزرگ‌ترین عنصر امنیتی است.
کد خبر : ۱۶۸۶۵۴
صراط: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست مسئولان کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: نگاه اصلی در حوزه پدافند غیرعامل این است که طی فرایندها و اقداماتی بتوانیم احساس امنیت برای مردم و کشور را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که ضمن استمرار و تداوم این احساس امنیت ، مصونیت‌سازی را نیز در مقابل حوادث پیش آمده در حوزه‌های مختلف تحکیم بخشیم.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه بهترین راه این است که ما توسعه پایدار داشته باشیم اظهار داشت: توسعه پایدار امنیت پایدار را برای ما شکل می‌دهد؛ عدم توازن در عرصه جغرافیایی کشور موجب شده در سه‌چهارم کشور جمعیت تخلیه و در یک‌چهارم استقرار یابند، در حالی که بهتر بود در همه مناطق فعالیت باشد و توزیع متوازن جمعیت را در کشور داشته باشیم و متناسب با آن بودجه اختصاص یابد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نگاه ما این است که باید به طرف ایجاد توازن در عرصه جغرافیایی کشور برویم افزود: با توزیع منابع و ثروت در کشور و رضایتمندی مردم باید به ایجاد توازن حرکت کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه شرایط مختلفی می‌تواند از این موضوع حمایت کند گفت: تجهیزات، علم و تکنولوژی در شیوه‌های مختلف همه عوامل پدافند غیرعامل هستند، اما محوری‌ترین موضوع در بحث پدافند غیرعامل، مردم هستند.

وی با بیان اینکه ما باید بتوانیم مردم را هم به عنوان عامل پدافند و هم هدف پدافند قرار دهیم یادآور شد: در اینجا تمام فعالیت‌های ما موجب احساس امنیت برای مردم می‌شود و رضایتمندی مردم برای ما بالاترین و بزرگترین عنصر امنیتی است و اگر ما بتوانیم رضایت مردم را در حوزه‌ها و امور مختلف جلب و جذب کنیم از مصونیت پایداری برخوردار می‌شویم. اگر مردم راضی باشند پیوستگی آنها به حکومت و حاکمیت بیشتر می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه باید تهدیدات را مبنا قرار دهیم و اینکه چه نوع تهدیداتی داریم و متناسب با آن اقدام کنیم گفت: این تهدیدات سه‌جانبه یا از جغرافیای ما یا از طرف دشمن یا از طرف عملکرد ما است و از این سه جانب بیشتر نیست.

وی اظهار داشت: در تهدیدات سه‌گانه محور مدیریت داخلی ما به معنای ایجاد کارآمدی و رضایتمندی مردم بسیار اهمیت دارد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم همواره نشان داده‌اند به ارزش‌های دینی و انقلابی خود پایبند هستند تصریح کرد: در جاهایی که ناکارآمدی در حوزه اقتصاد وجود دارد مثل تبعیض، نابرابری، حجم بزرگ بیکاری و تورم بالا موجب نارضایتی می‌شود و دشمن از آنها سوءاستفاده می‌کند،از این رو باید یک محور مشخص کرده و بر روی آن کار کنیم.

وی بزرگترین بی‌عدالتی در ایران را توزیع نامتناسب و همچنین امکانات مالی در بین آنان دانست که نتیجه‌اش خالی شدن جمعیت در شرق کشور است.
منبع: فارس