۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
توضیحات نرگس آبیار درباره شیار143

فیلمی با نگاه زنانه به جنگ

کارگردان فیلم شیار 143 با بیان اینکه فیلم من یک نگاه زنانه به جنگ دارد، گفت: سعی کردم واقعیت موجود را به بیننده نشان دهم و بین نسل جوان و سینمای جنگ ارتباط برقرار کنم.
کد خبر : ۱۶۸۴۲۶
صراط: نرگس آبیار در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز در همدان  در رابطه با فیلم شیار 143 توضیحاتی ارائه کرد و با بیان اینکه این فیلم دومین فیلم بلند سینمایی من بود، اظهار داشت: موضوع آن در ارتباط با دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در تمام آثارم ویژگی‌های دینی و معنوی ناخودآگاه لحاظ می‌شود گفت: در فیلم شیار 143 نیز مانند تمام آثارم این دیدگاه مذهبی حضور داشت و شاید دلیل حضور این حس در آثارم، به خاطر داشتن خانواده مذهبی و رخنه تفکرات مذهبی در ذهن من باشد.

کارگردان فیلم شیار 143 ادامه داد: موضوع «مادران چشم انتظار» سال‌ها در ذهن من بود تا اینکه فرصتی شد، در شیار 143 به آن پرداخته و فیلمنامه‌ام را عملی کنم.

آبیار، مبنای نوشتن شیار 143 را یکی از داستان‌های خود عنوان کرد و ادامه داد: فیلمنامه این داستان را از روی یکی از داستان‌های بلند خود به نام «اختر و روزهای تلواسه» نوشتم.

وی، قهرمان داستان را مادری که چشم به راه فرزند شهیدش معرفی کرد و بیان داشت: فضا و کاراکترهای این داستان را می‌شناختم و برای من دوره بیم و امید آن‌ها ملموس و باورپذیر بود.

کارگردان فیلم شیار 143 داستان فیلمنامه را در بستر جنگ خواند و ادامه داد: فیلم من یک نگاه زنانه به جنگ داشت و شاید همین نقطه قوت آن محسوب می‌شود.

آبیار متذکر شد: در فیلمم تلاش کردم بدون هیچ قضاوتی، واقعیت موجود را به بیننده خود نشان دهم و بین نسل جوان و سینمای جنگ ارتباط برقرار کنم.

وی، دلیل کار نکردن نویسندگان در حوزه ادبیات جنگ را حساسیت این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: نوع نگرش به این موضوعات بسیار حساس است و نمی‌توان به راحتی هر چیزی را نوشت زیرا ممکن است نویسنده داستان برای استناد دچار مشکل شود.

منبع: فارس