۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴

حواشی یک تحلیف در شورای شهر تهران

مراسم تحلیف علی صابری به عنوان علی‌البدل مسعود سلطانی‌فر امروز در حالی انجام شد که اعضای شورا استقبال گرمی از علی صابری کردند و هر یک شخصا به وی خوشامد گفتند اما نحوه استقبال و برخورد اسماعیل دوستی در میان دیگر اعضا قابل توجه بود.
کد خبر : ۱۶۴۸۰۴
صراطدوستی که معمولا عادت دارد که در حین جلسه علنی در وسط صحن شورا و بالای سر اعضا ایستاده و تردد کند، امروز نیز در میان جلسه پس از حضور بالای سر علی صابری و ماساژ دادن شانه‌های وی شروع به گفتگو با او کرد.

نشستن علی صابری روی صندلی پرویز سروری نیز از دیگر حواشی مراسم تحلیف بود. به طوری که پس از مراسم ادای سوگند، احمد مسجد جامعی - رئیس شورای شهر تهران گفت: طبق روال آقای صابری باید جای آقای سلطانی‌فر بنشینند که سروری اعلام کرد بر اساس توافق انجام شده آقای صابری جای بنده می‌نشینند و من سر جای آقای سلطانی‌فر می‌نشینم.

در ادامه جلسه رحمت‌الله حافظی - رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در خصوص تخصیص بودجه 75 میلیارد تومانی شهرداری به سازمان‌ها و شرکت‌های خود برای برگزاری جشن‌ها و کمک هزینه پرداخت قبوض تلفن همراه در بودجه سال 1392 تذکری داد و اعلام کرد: اسامی بعضی از این شرکت‌ها به همراه بودجه‌های سنگینی که برای آنها در بودجه سال 92 در نظر گرفته شده است را دارم اما از اعلام این اسامی خودداری می‌کنم.

در ادامه علیرضا دبیر - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خطاب به حافظی، گفت: اگر اسامی وجود دارد بهتر است که این اسامی را اعلام کنید، زیرا دوره بگم بگم‌ها گذشته است.

در ادامه احمد مسجدجامعی خطاب به رحمت‌الله حافظی گفت: تذکری که شما دادید تذکر به مسئله‌ایست که هنوز تصویب نشده است و بهتر است اعضا دیگر در مورد این تذکر بحث نکنند، تا وقت جلسه گرفته نشود.

در ادامه این جلسه معصومه آباد درخواست وقت برای صحبت کرد که اسماعیل دوستی پیش از وی برای صحبت کردن وقت گرفته بود. به همین دلیل معصومه آباد خطاب به دوستی گفت: اگر امکان دارد وقت خود را به من بدهید که با موافقت سماعیل دوستی همراه شد. آباد هم برای تلطیف فضای جلسه و بعد از تذکرات پیاپی اعضا از معاون خدمات شهری شهرداری تهران به خاطر اقداماتشان در راهپیمایی باشکوه یوم الله 22 بهمن تشکرکرد و گفت: با توجه به اینکه به دلیل انجام این راهپیمایی چهره شهر کمی از لحاظ نظافت دچار مشکل شده بود توانستند شهر را نظافت کنند و به شکل قبلی بازگردانند.

در ادامه مسجدجامعی نیز گفت: برای تشکر از خدمات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بهتر است اعضا صلواتی بفرستند.

غیبت رئیس شورا برای حضور در جلسه‌ای مهم در وزارت مسکن حاشیه دیگر جلسه چهل و ششمین شورای شهر تهران بود . وی در ساعت 10:10 برای حضور در جلسه‌ای شورا را ترک کرد و مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر ریاست جلسه را بر عهده گرفت.

در ادامه این جلسه رضا تقی‌پور - سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به اظهار نظر وزارت ورزش در مورد لزوم استعفای دنیامالی تا 30 بهمن امسال اعتراض کرد و گفت: باید از حقوق اعضای شورای شهر تهران دفاع کنیم و نگذاریم که شورا تضعیف شود.

در ادامه هادی ساعی خطاب به تقی‌پور گفت: آقای تقی‌پور دفاع بسیار خوبی کردید اما در زمانی که حق بنده و آقای جدیدی تضعیف شد چرا چنین دفاعی انجام ندادید. بعد از این اظهار نظر ساعی عباس جدیدی با فریاد احسنت احسنت از گفته‌های ساعی حمایت کرد.

منبع: ایسنا