۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
کمیساریای سازمان ملل متحد در افغانستان:

مهاجران افغان در ایران وپاکستان بمانند

کمیساریای سازمان ملل متحد در افغانستان با اشاره به وضعیت مهاجران افغان در کشورهای ایران و پاکستان اعلام کرد که این مهاجران باید در این 2 کشور همسایه افغانستان بمانند.
کد خبر : ۱۶۴۵۷۵

صراط: کمیساریای سازمان ملل متحد با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرده است که مهاجران افغان باید در ایران و پاکستان باقی بمانند، زیرا دولت این کشور برای بازگشت این مهاجران آمادگی ندارد.

بر اساس این اطلاعیه، «انتونیو گوترز»، قرار است امروز برای گفت‎وگو با مقامات ایرانی امروز (دوشنبه) وارد تهران شده و درخصوص مشکلات مهاجران افغان گفت‎وگو کنند.

این منبع می‎افزاید که سازمان ملل متحد از کشورهای مهاجرپذیر حمایت کرده و این سفر کمیساریای سازمان ملل متحد نیز به عنوان حمایت از ایران در عرصه پذیرش مهاجران افغان می‎باشد.

ایران و پاکستان 2 کشور همسایه افغانستان هستند که بیشترین مهاجر افغان را در خود جا داده است.

روند خروج افغان‎ها از کشور خود، اکثراً به دلایل فقر اقتصادی و ناامنی می‎باشد که با وجود حضور 13 ساله نظامیان خارجی این عوامل همچنین پابرجاست.

به باور کارشناسان افغان، حضور نظامیان آمریکایی و کشورهای غربی در افغانستان تا حدی باعث افزایش ناامنی شده است.

کارشناسان اقتصادی افغان نیز بر این باورند که در صورت عدم تأمین امنیت، سرمایه‎گذاران در این کشور سرمایه‎گذاری نکرده و تا حد امکان سرمایه‎های خود را از مناطق ناامن خارج می‎کنند.

دولت افغانستان بارها علت افزایش ناامنی‎ها در این کشور را حضور نظامی آمریکا دانسته و در برخی از حملات انتحاری نیز دست آمریکا را دخیل دانسته‎اند.

منبع: فارس