۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹

نشان افتخاراولاند به شش‌سرباز آمریکایی

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در مراسمی به شش سرباز قدیمی آمریکایی که در جنگ جهانی دوم در نورماندی مستقر شده بودند، نشان افتخار لژیون دونور اعطا کرد.
کد خبر : ۱۶۳۳۲۲
صراط: به نقل از پایگاه خبری میلیتری تایمز، اولاند در سخنانی در جمع سربازان قدیمی آمریکایی که در جنگ جهانی دوم در نورماندی مستقر شده بودند و سفرای کشورهای خارجی، نشان لژیون دونور،بالاترین نشان افتخار دولت فرانسه را به سربازانی که جان خود را در راه فرانسه داده بودند و شش سرباز دیگر که هنوز در قید حیات هستند اعطا کرد.

وی افزود ما این نشان را به سربازان آمریکایی که جان خود را برای آزادی ما فدا کردند اعطا می کنیم تا نشان دهیم قدردان فداکاری های آنها هستیم.

اولاند با یادآوری اینکه در نبرد آزادی فرانسه 60 هزار سرباز آمریکایی جان خود را از دست دادند گفت یاد خاطره این 60 هزار سرباز جان باخته آمریکایی است که در ششم ژوئن امسال ، ما را در پلاژ نورماندی گردهم می آورد.گردهمایی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکایی نیز قول داده است در آن شرکت کند.در گردهمایی ششم ژوئن رهبران کشورهایی نیز که در آن زمان متخاصم بودند شرکت خواهند کرد. کشورهایی که کنون در روحیه ای از صلح و آشتی گرد هم می آیند.اولاند افزود ما خیلی دیر از شما قدردانی می کنیم.

 اولاند در ادامه این مراسم شش سرباز آمریکایی مربوط به جنگ جهانی دوم را که هنوز در قید حیات هستند، قهرمان فرانسه نامید.