۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۹
تایمز اسرائیل مدعی شد

حماس می‌تواند تل‌آویو را موشک‌باران کند

پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل به نقل از منابع اطلاعاتی خود از سرمایه‌گذاری گروه حماس بر موشک‌های ام-75 خبر داده و نوشته است که این گروه قادر است با ده‌ها موشک تل‌آویو را هدف قرار دهد.
کد خبر : ۱۶۳۳۱۱
صراط: پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل به نقل از منابع اطلاعاتی خود از سرمایه‌گذاری گروه حماس بر موشک‌های ام-75 خبر داده و نوشته است که این گروه قادر است با ده‌ها موشک تل‌آویو را هدف قرار دهد.

پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل به نقل از منابع اطلاعاتی خود نوشته است که گروه حماس توانسته در فرصت 15 ماهه بعد از پایان جنگ هشت روزه، توان موشکی خود را تا حد زیادی احیا کند و اکنون قادر است با ده‌ها موشک تل‌آویو، قدس و دیگر نقاط را مورد اصابت قرار دهد.

این پایگاه مدعی شده است که حماس سرمایه‌گذاری زیادی روی موشک‌های ام-75 با برد 75 کیلومتر و بیشتر کرده که قادرند تل‌آویو و فراتر از آن را هدف قرار دهند. به نوشته این پایگاه، تقویت توان موشکی غزه به این معناست که اسرائیل در نبرد بعدی با گروه‌های مقاومت باید سد راه موشک‌هایی شود که می‌توانند تا مناطق میانی فلسطین اشغالی نفوذ کنند.

تایمز اسرائیل نوشته است که مشخص نیست سامانه‌های دفاعی اسرائیل تا چه حد قادرند مسیر این موشک‌ها را مسدود کنند. در جریان جنگ هشت روزه، دستکم 10 فروند از موشک‌های حماس به مناطق میانی فلسطین اشغالی اصابت کرد و پیش‌بینی می‌شود در نبرد بعدی این تهدید بسیار شدیدتر باشد.

به ادعای این پایگاه صهیونیستی، حماس بعد از جنگ هشت روزه متوجه شد که حمله به مناطق مرکزی اعتبار بیشتری برای آن‌ها کسب می‌کنند و به همین جهت اکنون تولید موشک‌های ام-75 در خود غزه به هدف اصلی این گروه بدل شده است.

این پایگاه همچنین مدعی شده است که حماس در این مدت شبکه‌ای پیچیده و گسترده از تونل‌های زیرزمینی را در زیر نوار غزه حفر کرده که این امر کار را برای اسرائیلی‌ها در نبرد احتمالی دشوارتر می‌کند.

اخیرا چندین مقام اسرائیلی از جمله «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش و «یوال استانیتز» وزیر امور راهبردی نیز نسبت به تهدیدات موشکی علیه رژیم‌صهیونیستی هشدار داده و گفته‌اند حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی اکنون چندین هزار موشک و راکت آماده برای حمله به اسرائیل در اختیار دارند.
منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند