۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:

آمریکا به دنبال تحقیر ملت ایران است

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه مشکلات ایران با مذاکره خارجی‌ها و برداشت تحریم‌ها برطرف نمی‌شود، گفت: آمریکا به دنبال تحقیر ملت ایران است.
کد خبر : ۱۶۲۵۵۸

صراط:  حجت‌الاسلام سید حمید روحانی پیش از ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ اعضای بسیج کارمندان گیلان با انتقاد از مذاکرات ژنو، اظهار کرد: زمینه‌هایی در کشور بسترسازی شده که دشمن احساس کرده دولت از مردم جدا است.

*مردم ایران در جریان متن قرارداد ژنو نیستند

وی با بیان اینکه دولت باید متن قرارداد ژنو را بین مردم منتشر و آنها را آگاه کند، افزود: این کار توسط دولت صورت نگرفته است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: تمام مردم آمریکا و همپیمانانشان از متن قرارداد ژنو آگاهی دارند به جز ملت ایران.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور پس از مذاکرات ژنو در سوم آذر به مقام معظم رهبری نامه نوشت مبنی بر اینکه غنی‌سازی در ایران به رسمیت شناخته شده اما بلافاصله «جان کری» این موضوع را تکذیب کرد و هنوز این مسئله برای ملت ایران روشن نشده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

روحانی اضافه کرد: نامحرم دانستن مردم نتیجه‌اش این می‌شود که دشمنان با رفتار خود ملت را تحقیر کنند و تهدیدهای دشمن پس از مذاکرات ژنو نیز همچنان دارد.

*ضعف دولت موجب دهن‌کجی دشمن می‌شود/رهبری دشمن را به خوبی می‌شناسند

وی گفت: تا زمانی که اینگونه ضعف‌ها در دولتمردان وجود داشته باشد دهن‌کجی‌های دشمن نیز ادامه دارد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا سیاست خارجه با منویات مقام معظم رهبری منطبق است، گفت: رهبری دشمن را می‌شناسند که چگونه به دنبال تحقیر ملت ایران است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات ژنو، افزود: رهبری فرمودند به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستم، و فرمایش ایشان نشان می‌دهد که از این بابت چه رنجی را تحمل می‌کنند.

روحانی اضافه کرد: رهبری می‌دانند دشمنی که در مجلس خود برای سوزاندن ملت ایران بودجه تامین می‌کند دنبال مذاکره نیست بلکه به دنبال خیانت است.

*90 درصد مشکلات کشور نتیجه بی‌تدبیری داخلی است

وی در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر اینکه با توجه به وعده‌های روحانی، مردم تا چه هنگام باید در مضیقه اقتصادی باشند، اظهار کرد: رهبری در جریان زندگی و معیشت مردم هستند اما اگر امروز تحریم‌ها برداشته شود مشکل مردم برطرف نمی‌شود.

وی 90 درصد مشکلات مردم کشور را نتیجه بی‌تدبیری و نبود مدیریت داخلی عنوان کرد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه مشکلات ما با مذاکره خارجی‌ها برطرف نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دولت‌ها باید با تدابیر، تخصص و تجربه مشکلات را در داخل برطرف کنند.

*دولت روحانی انتقادپذیر باشد و منتقدین را بی‌سواد نخواند

وی در پاسخ به سئوالی دیگر درباره معنای اصلاح‌طلب و اصولگرا گفت: امام (ره) تمام ملت و اقشار را زیر لقای پرچم اسلام گرد هم آورد.

روحانی ایستادگی در برابر دشمن را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: با توجه به شعار فراجناحی دولت، انتظار می‌رود انتقادپذیر باشد و با کوچک‌ترین انتقاد منتقدین را کم‌سواد نخواند زیرا این روش مطابق با نظام اسلامی نیست.


منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم