۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴

قول نجفی به سازمان میراث فرهنگی

معاون صنایع دستی کشور گفت: آقای «نجفی» به درخواست معاونان و رئییس جدید سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری قول داد ارتباطش را با این سازمان قطع نکند.
کد خبر : ۱۶۱۲۱۰

صراط: بهمن نامورمطلقبا بیان این‌که امیدوارم نگرانی‌های جامعه‌ی میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری درباره‌ی تغییرات مدیریتی این سازمان پایان یابد،‌افزود: با تغییر مدیریت سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری، انقطاعی ایجاد نشده و کارهای آقای نجفی همچنان تداوم خواهد داشت.باید توجه کرد که مشکل ما در داخل کشور نیست‌، بلکه مساله‌، رقبای خارجی هستند،‌ برای همین نباید خیلی مشغول تغییرات مدیریتی شویم و از این جریان، گذر کنیم و به انسجام برسیم.

وی با اشاره به استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری‌ که پنج‌شنبه‌ی گذشته از سوی رییس‌جمهور پذیرفته شد، اظهار کرد: این انتخاب آقای نجفی، حالا به هر دلیلی بوده است و رییس‌جمهور هم حق داشتند آن را بپذیرند.خواهشم از همکارانم این است که برای آن‌که سازمان کمتر آسیب ببیند، سریع‌تر از این جریان، گذر و آن را فراموش کنند.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به جلسه‌ی شورای معاونان که روز گذشته با حضور روسای پیشین و جدید این سازمان برگزار شد،‌ گفت: انتقال ملایم و خوبی صورت گرفت، خوشبختانه تفاهم زیادی بین برنامه‌های معاونان سازمان و آقای سلطانی‌فر وجود دارد. قطعا برنامه‌ی آینده‌ی این سازمان ادامه‌ی برنامه‌های گذشته (دوران محمدعلی نجفی) خواهد بود و خللی ایجاد نمی‌شود و توقفی در کار نخواهد بود.

او درباره‌ی وضعیت حوزه‌ی صنایع دستی نیز با انتخاب رییس جدید برای سازمان میراث فرهنگی‌،صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: توقفی در برنامه‌های صنایع دستی بوجود نمی‌آید،‌حتی این امیدواری از سوی آقای سلطانی‌فر ایجاد شده که برنامه‌های قبلی با شتاب بیشتری ادامه یابد. آقای سلطانی‌فر در جلسه‌ی مشارکتی و اختصاصی که امروز به دعوت و درخواست ایشان با موضوع صنایع دستی برگزار شد، قول دادند اعتبارات بیشتری را جذب کنند و اختیارات بیشتری را به حوزه‌ی صنایع دستی که تا به حال مهجور بوده است‌، بدهند.

نامورمطلق همچنین درباره‌ی نتیجه‌ی مشورت‌اش با مدیران صنایع دستی برای ادامه‌ی همکاری با این سازمان،‌ توضیح داد: در جلسه‌ای که امروز با همکارانم‌ داشتم، مقرر شد‌ موضوع تغییرات مدیریتی سازمان را فراموش کنیم و به فکر فعالیت‌ها و خدمت‌گذاری به هنر اصیل ایرانی و هنرمندان این کشور باشیم‌، چون این اتفاق در دولت واحد رخ داده‌، حالا به هر مصلحت و در هر چارچوبی که بوده و برنامه‌ها تغییر نکرده است.

او همچنین از دیگر معاونان این سازمان درخواست کرد این تغییرات مدیریتی را فراموش کنند و به فکر برنامه‌های آینده باشند تا سازمان بیشتر از این ضربه نخورد.

معاون صنایع دستی درباره‌ی تصمیم مهدی حجت قائم مقام و معاون میراث فرهنگی این سازمان برای ادامه‌ی همکاری با رییس جدید‌، گفت: نظر بیشتر ما در جلسه‌ی شورای معاونان این بود که از تمام سرمایه‌های انسانی و ملی مرتبط با میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استفاده کنیم و اصل برجذب حداکثری تمام سرمایه‌ها است‌؛ اما انتخاب با خود افراد است که با توجه به شرایط و تغییرات‌،آمادگی همکاری داشته باشند یا خیر.

وی اضافه کرد: فعلا از کسی خواسته نشده که با این سازمان قطع رابطه کند،‌ بلکه اتفاقا در بحث‌های اخیر‌، جذب متخصصان بیشتر،‌مطرح شده است ما این کار را در صنایع دستی‌، سرلوحه قرار دادیم و نظرمان جذب حداکثری ظرفیت‌هاست‌، با این وجود هنوز احساس عقب ماندگی می‌کنیم.

منبع: ایسنا