۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶

جهش‌عظیم دربودجه فرهنگی‌دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه تحول عظیمی در بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد رخ داده است، گفت: بودجه فرهنگی سال 93 نسبت به امسال حدود 10 برابر افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۵۹۴۴۸

صراط:  به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جلسه شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی که به منظور بررسی بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد تشکیل شده بود، اظهار داشت: اختصاص 3 تا 4 درصد از بودجه هر استان به امور فرهنگی یک جهش عظیم در بودجه فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد به شمار می‌رود که تا کنون بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان این که بودجه فرهنگی سال 93 نسبت به امسال حدود 10 برابر افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: در کشور پرداختن به امور فرهنگی تنها به معنی برگزاری یک جشنواره است و این در حالی است که بودجه فرهنگی در نظر گرفته شده در نهایت صرف هزینه‌های جشنواره و امور غیر مرتبط می‌شود.

میرزاده همچنین در این نشست به برگزاری مراسم گرامیداشت حسن حبیبی از سوی دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: 12 بهمن ماه سالروز درگذشت حبیبی است با توجه به این که وی خدمات بی نظیری در عرصه علم و فرهنگ ارائه داشته‌اند، یکی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به نام وی نامگذاری می‌شود.

میرزاده ادامه داد: همچنین ویژه نامه‌ای به منظور بزرگداشت این شخصیت فرهیخته از سوی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شود.

* احیای مراکز آفرینش هنری در دانشگاه آزاد

در ادامه این جلسه طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان این که یک حرکت گسترده فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال شکل گیری است، خاطر نشان کرد: در بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد، ردیفی به فعالیت‌های هنری در دانشگاه‌ها اختصاص یافته است.

وی افزود: متاسفانه ارتباط دانشکده‌های هنر در دانشگاه آزاد اسلامی با بدنه دانشگاه قطع بود که برای این منظور یک حرکت گسترده در حال شکل گیری است و برای تبیین ارزش‌ها در حال برنامه ریزی جدی هستیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: بودجه فعالیت‌های فرهنگی در صورتی به واحدها اختصاص داده می‌شود که برنامه‌های مناسبی از سوی واحدها ارائه شود.

وی همچنین از احیای مراکز آفرینش هنری در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

طه هاشمی با بیان این که با دعوت از صاحبنظران عرصه فرهنگی در حال تدوین برنامه های فرهنگی و هنری برای برخی واحدها هستیم، گفت: واحدها نیز می‌توانند برنامه‌های فرهنگی خود را اعلام کنند تا بودجه مناسب به آنها اختصاص یابد، همچنین بخش‌های نظارتی جدی نیز بر نحوه هزینه و صرف بودجه فرهنگی در واحدهای دانشگاه طراحی شده است.

وی در ادامه بر بکارگیری معاون فرهنگی در همه واحدهای دانشگاه آزاد تاکید کرد و گفت: به کار گیری افراد صاحبنظر و فرهیخته به عنوان معاون فرهنگی باعث تقویت جایگاه فرهنگ در دانشگاه‌ها می‌شود.

طه هاشمی همچنین بر استفاده از توانمندی‌های حوزه در ارتقای سطح فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از بزرگداشت یک هزار و 500 نفر از مفاخر و مشاهیر فرهنگی ایران خبر داد و گفت: برای این بزرگان در نظر داریم زندگی نامه و تقویمی تدوین شود.

منبع: فارس