۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰

زندان ایران کنستانتین را متحیر کرد

مشاور ارشد برنامه‌ریزی در دفتر مرکزی UN AIDS در ژنو گفت: در ایران هدف زندان، اصلاح است تا تنبیه و نکته مورد تأکید این که در سایر کشورها نیز باید این مدل ارائه شود.
کد خبر : ۱۵۷۴۱۵

صراط:  به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، لوک باریر کنستانتین در بازدید از زندان مرکزی شیراز اظهار داشت: در بازدید از زندان بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و برای من سخت است که اینجا را زندان بنامم چراکه بیشتر یک مرکز اصلاحی و تربیتی، و مرکزی برای آموزش محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: صحبتی برای بهبود وضعیت زندان ندارم اما ادامه همین فعالیت‌هایی که وجود دارد به ویژه بیماریابی و فعالیت‌های کاهش آسیب رفتارهای پرخطر که در رأس برنامه‌ها قرار دارد بسیار حایز اهمیت است.

مشاور ارشد برنامه‌ریزی در دفتر مرکزی UN AIDS در ژنو همچنین گفت: تمام زندان‌های اروپایی را ندیدم اما همان‌طور که این زندان را با کشور فرانسه مقایسه می‌کنم زندان‌های فرانسه بیشتر جنبه تنبیهی دارند و خدمات درمانی و آموزشی در آنجا بسیار محدودند.

کنستانتین افزود: در بازدید متوجه این موضوع شدم که در ایران هدف زندان، اصلاح است تا تنبیه و نکته مورد تأکید این که در سایر کشورها نیز باید این مدل ارائه شود تا از این روش یاد بگیرند که زندان مکانی برای آموزش بوده و این رفتارها بعد از زندان نیز اصلاح می‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه که در بازدید از زندان مشاهده کردم و باید به آن اشاره شود این بود که در کریدورهای زندان، شما با زندانی با عدد برخورد نمی‌کردید مانند انسان برخورد می‌کنید و این جنبه انسانی کار شما را نشان می‌دهد.

منبع: فارس