۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸

روایت مقام اسرائیلی از قدرت موشکی حماس

یک افسر رژیم صهیونیستی گفت: به رغم تهاجم اواخر سال ۲۰۱۲ اسرائیل به غزه که با هدف نابود کردن زرادخانه‌های حماس صورت گرفت، این جنبش توانسته است بار دیگر توان موشکی خود را بازیافته و تقویت کند.
کد خبر : ۱۵۳۸۶۹
صراط: یک افسر رژیم صهیونیستی گفت: به رغم تهاجم اواخر سال ۲۰۱۲ اسرائیل به غزه که با هدف نابود کردن زرادخانه‌های حماس صورت گرفت، این جنبش توانسته است بار دیگر توان موشکی خود را بازیافته و تقویت کند.

رادیو اسرائیل امروز به نقل از یک افسر بلندپایه مربوط به نیروهای مستقر در طول مرزهای سرزمین‌های اشغالی با نوار غزه گفت: حماس توانمندی خود در زمینه پرتاب موشک را روز به روز بیشتر می‌کند.

این افسر رژیم صهیونیستی اذعان داشت که حماس توانسته است قدرت موشکی خود را که در نتیجه حملات نیروی هوایی اسرائیل در عملیات ستون ابرها در اواخر سال 2012 از دست داده بود به طور قابل توجهی بازیابد.

اسرائیل ادعا کرده بود هدف عملیات ستون ابر افزایش قدرت بازدارندگی و متوقف کردن حملات موشکی از غزه بوده است که با پاسخ غافلگیرکننده مقاومت روبرو شد و پس از 8 روز تهاجم با پذیرفتن شروط مقاومت به آتش بس تن داد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اخیرا به نقل از یک مسئول امنیتی صهیونیستی آورد: شاخه نظامی حماس تلاش‌های گسترده‌ای برای افزایش برد موشک‌های خود تا ده‌ها کیلومتر انجام می‌دهد و این کار به آن امکان می‌دهد که عمق خاک رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد و به اهدافی دورتر از منطقه گوش دان که در جریان عملیات "سنگ‌های سجیل" در نوامبر سال 2012 بمباران شد، دست پیدا کند.

یدیعوت همچنین به نقل از برخی منابع در ارتش صهیونیستی آورده است که توسعه توان موشکی جنبش حماس ایجاب می‌کند که رژیم صهیونیستی در سامانه دفاعی ضدهوایی خود بازنگری کند؛ چرا که موشک‌های حماس الان می‌توانند به مناطقی برسند که سامانه ضد موشکی گنبد آهنین قدرت پوشش و حفاظت از آنها را ندارد.

این روزنامه تاکید کرد که تشدید محاصره و بسته شدن تونل‌های مرزی هیچ تاثیری بر تلاش‌های حماس برای حفر تونل‌های مقاومتی در داخل و یا در مرزهای باریکه غزه با فلسطین اشغالی نداشته است.
منبع: فارس
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید