۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴

صدور حکم برای سه فعال مصری توسط اشتون!

وزارت امور خارجه مصر اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره صدور احکام قضایی در خصوص سه تن از فعالان مصری را دخالت در امور داخلی مصر دانست و آن را محکوم کرد.
کد خبر : ۱۵۲۱۲۷
صراط: وزارت خارجه مصر اظهارات کاترین اشتون در رابطه با صدور احکام قضایی درباره احمد ماهر، محمد عادل و احمد دومه سه تن از فعالان مصری را محکوم کرد.

این سه فعال مصری به دلیل نقض قانون تظاهرات و مشارکت در تظاهرات ضد دولتی به سه سال حبس محکوم شده‌اند. در همین رابطه «بدر عبدالعاطی» سخنگوی وزارت خارجه مصر تاکید کرد که موضع مصر روشن است و آن اینکه به هیچ طرفی اجازه دخالت در امور داخلی مصر را نمی‌دهد همچنانکه دستگاه قضایی مصر نیز مستقل است و نمی‌توان درباره احکام آن چه در سطح خارجی و یا در داخل اظهار نظر کرد.

وی درباره روابط مصر و قطر نیز اظهار داشت که ما منتظر موضع قطر هستیم و اشاره کرد که «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر بارها تاکید کرده است که قطر یک کشور برادر است و در هویت مصر شریک می‌باشد و همین امر باعث شده که مصر صبر پیشه کند اما صبر هم حدی دارد.

عبدالعاطی در خصوص آمادگی برای برگزاری همه پرسی قانون اساسی در خارج از مصر نیز تصریح کرد که همه اقدامات لجستیکی با هماهنگی وزارتخانه‌های توسعه اداری، دادگستری و سفارتخانه‌های خارجی به منظور تامین امنیت رأی‌گیری در خارج که قرار است 8 ژانویه(18 دیماه) آغاز شود، انجام شده است.

وی درباره اوضاع سودان جنوبی نیز گفت که مصر با نگرانی حوادث این کشور را دنبال می‌کند و به برقراری ثبات در آن اهتمام دارد و مصر با هدف رفع اختلافات و تاکید بر پرهیز از استفاده از زور یک فرستاده را به سودان جنوبی اعزام کرد و همچنین کمک‌هایی جهت کاهش درد و رنج مردم در نتیجه این درگیری‌ها ارسال شد.


منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم