۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

شرط هئیت اروپایی برای سفر به ایران چه بود؟

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: هیئت پارلمانی اروپا العام کرده بود، به شرطی به ایران می‌آید که با زندانیان ملاقات کند لذا باید مشخص شود که چه کسی این شرط را پذیرفته است.
کد خبر : ۱۵۱۴۷۲
صراط: ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکر آئین‌نامه‌ای با استناد به ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: تذکر من در رابطه با دیدار هیئت پارلمانی اروپا با زندانیان و مجرمین است؛ اولا این هیئت گفته بود به شرطی به ایران می‌آید که با زندانیان ملاقات کند لذا باید مشخص شود که چه کسی این شرط را پذیرفته بود.

وی ادامه داد: زمانی که این هیئت به ایران آمد رئیس هیئت مصاحبه کرد و گفت که علت اصلی آمدن ما ملاقات با این زندانیان و تقدیم جایزه ساخاروف به میزان 50 میلیون یورو به هر یک از زندانیان و مجرمین بود.

در این زمان، علی لاریجانی رئیس مجلس با قطع سخنان نماینده خرم‌آباد گفت: 50 میلیون یورو؟ سطح را بالا گرفته‌اید و ریال را با یورو اشتباه گرفتید؛ حالا مهم نیست، بفرمایید. 

آقامحمدی نیز در ادامه گفت: چیزی که من دیدم 50 میلیون یورو بود، حالا من را به شک انداختید.

لاریجانی نیز گفت: 50 میلیون بوده، حالا معلوم نیست که چه بوده است؟

نماینده خرم‌آباد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جایزه ساخاروف به نام میخائیل ساخاروف ناراضی شوروی به افرادی داده می‌شود که در راستای سیاست‌های غرب بر رژیم‌ها و نظام‌هایی که حاکم در آن کشور هستند، مبارزه می‌کنند و حالا اینها به ایران آمدند و ملاقاتی با فتنه‌گران داشتند اما مسئولیت این ملاقات را هیچ‌کس برعهده نمی‌گیرد. 

وی افزود: وزارت خارجه می‌گوید مسئولیت آن با مجلس بوده و مجلس هم می‌گوید مسئولیت آن با وزارت خارجه بوده و وزارت اطلاعات می‌گوید من از این قضیه اطلاع ندارم. 

آقامحمدی ادامه داد: اگر دیدار این هیئت بدون هماهنگی بوده پس چرا بعد از ملاقات برخوردی با این هیئت صورت نگرفت و آنها طرد نشدند و پس از آن کوچک تا بزرگ مسئولان کشور ردیف شدند تا با این هیئت که به کشور آمده و مداخله کرده، دیدار داشته باشد.

نماینده خرم‌آباد تاکید کرد: یک زمانی نظام یا دولت تصمیم‌گیر است و کاری انجام می‌شود ولی اکنون هیچ‌کس مسئولیت این کار را برعهده نمی‌گیرد. البته رئیس مجلس هم باید از حیثیت مجلس دفاع کند و هرکسی که عامل این قضیه بوده نیز حتما باید مواخذه شود تا از این به بعد به گونه‌ای نشود که هر کسی دلش خواست هر فردی را دعوت کند و به او اجازه دهد هر جا که می‌خواهد برود.

منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم