۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

موضع فلسطین درباره ادامه مذاکرات سازش

وزیر خارجه دولت انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که ادامه مذاکرات سازش بین این تشکیلات و رژیم صهیونیستی بستگی به حمایت اتحادیه عرب دارد.
کد خبر : ۱۵۱۱۰۴
صراط:به نقل از خبرگزاری آلمان، «ریاض المالکی» گفت که هماهنگی بین دبیرخانه اتحادیه عرب و دولت فلسطین در رابطه با اوضاع فلسطین و روند مذاکرات وجود دارد.

وی در یک کنفرانس خبری با «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب که پس از دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان با العربی برگزار شد، گفت که در نشست وزرای خارجه عرب که امروز شنبه برگزار می‌شود، عباس به تشریح جزئیات مذاکرات فلسطینی و اسرائیلی و نتایج حاصله از آن خواهد پرداخت.

وی اشاره کرد که باید دولت فلسطین حمایت کشورهای عربی را کسب نماید تا مواضع خود در مذاکرات را با هدف تحقق اهداف مطلوب که همان پایان دادن به اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطین و به پایتختی قدس شرقی است، محقق نماید.

در همین رابطه عباس دیروز وارد قاهره شده است تا علاوه بر دیدار با مقامات مصری از جمله «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت این کشور در نشست وزرای خارجه عرب که به درخواست خود وی برگزار می‌شود، شرکت نماید.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش اعلام کرد که حتی برای یک لحظه هم شهرک‌سازی‌ها متوقف نخواهد شد.

منبع: تسنیم