۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴

آماده‌شدن‌مسیحیان‌برای‌مقابله با تکفیری‌ها

یک پایگاه خبری وابسته به مخالفان سوری از اقدام خطرناک عربستان در آماده کردن سه هزار تروریست تکفیری برای حمله به منطقه مسیحی نشین صیدنایا در قلمون پرده برداشت.
کد خبر : ۱۴۷۸۰۱
صراط: پایگاه خبری الحدث به نقل از یک پایگاه خبری وابسته به مخالفان سوری از اطلاعات میدانی خبر داد که نشان می دهد گروه تروریستی موسوم به حرکه احرار الشام و حرکه تحریر الشام وهابی به همراه جبهه النصره و گروه های دیگر وابسته به جبهه اسلامی به ویژه جیش الاسلام حدود سه هزار فرد مسلح را برای حمله به منطقه مسیحی نشین صیدنایا در القلمون جمع کرده اند.

این پایگاه خبری نوشت بخش زیادی از این افراد مسلح از مناطق النبک و دیرعطیه آورده شده اند و آنها اکنون در اطراف منطقه صیدنایا مستقر شده اند.

منطقه صیدنایا که در 45 کیلومتری شمال دمشق قرار دارد، دومین منطقه مسیحی نشین معروف سوریه در جهان پس از منطقه معلولا به شمار می رود و به داشتن تعداد صومعه های قدیمی مشهور است که شاید مشهورترین آنها صومعه صیدنایا است که گردشگران و مسیحیان تا پیش از بحران سوریه از مناطق مختلف جهان از این منطقه بازدید می کردند.

این پایگاه خبری به نقل از شاهدان عینی که با آنها دیدار کرده است، آورده است مردم منطقه برای دفاع از خود آماده شده اند به طوری که آموزش های نظامی لازم را فرا گرفته و به واحدهای حمایت مردمی پیوسته اند به طوری که یکی از شاهدان گفته است تقریبا هشتاد درصد مردم این منطقه مسیحی نشین برای مقابله با تروریست ها و دفاع از خود مسلح شده اند.

این گروه های تروریستی تکفیری که برای حمله به این منطقه مسیحی نشین آماده می شوند، مورد حمایت مستقیم سازمان اطلاعات عربستان قرار دارند و به نظر می رسد دستور از ریاض صادر شده است  تا این تروریست ها به منطقه مسیحی نشین صیدنایا همانند معلولا و غوطه شرقی حمله کنند.

منبع: تسنیم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند