۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
آیت‌الله نوری همدانی:

سیاست غرب بر فریب و دروغ بنا شده است

یکی از مراجع تقلید با اشاره به عدم رعایت صداقت و عدالت از سوی کشورهای غربی و تجربه‌های گذشته در این زمینه، گفت: سیاست خارجی غرب شامل فریب و دروغ است
کد خبر : ۱۴۵۶۲۴

صراط: آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم جمله «حیات ما در عقیده و جهاد خلاصه می‌شود» که توسط امام خمینی(ره) عنوان شده بود را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: تمام انبیای الهی در یک دست خود کتاب هدایت و در دست دیگر سلاحی برای دفاع از آیین خدا داشتند و فلسفه این امر عدم تحقق هدایت بدون جهاد است.

وی افزود: از ابتدای خلقت انسان تاکنون جبهه نبرد میان حق و باطل برقرار بوده و همواره پیروان حق و باطل با یکدیگر در تقابل بوده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مانند دیگر نعمت‌ها از جمله آب و برق حق طبیعی ماست عنوان داشت: ملت ایران به همت دانشمندان خود توانسته است به این فناوری دست یابد و همگان هم می‌دانند که ایرانیان به دنبال بمب اتم نیستند زیرا بر اساس مبانی دینی خود کشتن انسان‌های بیگناه را قبول ندارند.

وی ادامه داد: استعمارگران و ظالمان چندین قرن است که بر ملت‌ها تسلط یافته‌اند و قوانینی را به میل خود وضع می‌کنند تا دیگران را مجبور کنند برای استفاده از انرژی هسته‌ای از آنها اجازه بگیرند.

آیت‌الله نوری همدانی ضمن تشکر از تیم مذاکره‌کننده ایرانی عنوان داشت: این گروه زحمات زیادی کشیدند و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند عزت و حکمت و مصلحت را در نظر بگیرید و نرمش قهرمانانه در مذاکرات داشته باشید که سیاستمداران ما هم همین رویه را در پیش گرفتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به عدم رعایت صداقت و عدالت از سوی کشورهای غربی و تجربه‌های گذشته در این زمینه گفت: سیاست خارجی غرب شامل فریب و دروغ است و آنها همواره به دنبال این هستند که رژیم صهیونیستی را داشته باشند و از سوی دیگر با ایران توافق کنند؛ آنها شیطنت خود را می‌کنند و این ما هستیم که باید هوشیار و بیدار در مقابلشان ایستادگی کنیم.

وی در ادامه به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: خداوند به لشکر اسلام در جنگ جمل پیروزی عنایت فرمود و در این هنگام یکی از اصحاب گفت کاش برادرم اینجا بود و این پیروزی را درک می‌کرد که در این هنگام علی(ع) از او پرسید آیا برادرت قلبش به سوی اهل بیت(ع) متمایل بود؟ و او جواب داد آری؛ سپس علی(ع) فرمودند هرکس قلبش به ما متمایل بوده و در این جنگ حضور نداشته است؛ حتی فرزندانی که داخل رحم مادرانشان هستند ثواب این فتح را خواهند داشت.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در هیچ یک از قوانین بشری برای نیت خالص، پاداش و جزا در نظر گرفته نشده است گفت: در آیین الهی نیت انسان‌ها هم مهم است به این ترتیب که اگر کسی از گناهی متنفر باشد ثواب نصیبش می‌شود ولی اگر کسی در قبال آن بی تفاوت بود در حکم میت است.

این مرجع تقلید، خشم مقدس، ایمان قلبی و محبت درونی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این‌ها مباحث وسیعی هستند که از مزایای دین اسلام به شمار می‌روند.


منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم