۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰

ساعت بازی‌های جام‌جهانی تغییر می‌کند؟

فيفا به دنبال انتقادهاي اخير از ساعت بازي‌هاي جام‌جهاني اعلام کرد شايد در ساعت برگزاري بازي‌ها تجديدنظر کند.
کد خبر : ۱۴۵۱۴۳
صراط: نتال، رسيف و سالوادور، سه شهر استوايي در شمال شرقي برزيل هستند که ميزبان دو گروه از بازي‌هاي جام‌جهاني خواهند بود. ديدارها در اين شهرها در ساعات 13:00، 16:00 و 19:00 به وقت محلي است. دماي شهرهاي نام برده شده در ماه ژوئن به بالاي 90 درجه مي‌رسد. البته تنها يک بازي که در چهاردهم ژوئن ساعت 21 به وقت محلي برگزار مي‌شود و ساير بازي‌ها ظهر و بعد از ظهر هستند. در اين دما بازي براي بازيکنان بسيار سخت خواهد بود.

سپ بلاتر، رئيس فدراسيون جهاني فوتبال گفت: روز جمعه تعداد زيادي نامه و درخواست مبني بر تجديدنظر در ساعت بازي‌ها دريافت کرديم. هر چند که زمانبندي بازي‌ها اعلام شده اما هنوز تصويب نشده است. حتما راجع به ساعت برگزاري بازي‌ها صحبت خواهيم کرد.


بلاتر همچنين فرانسه و آلمان را مسئول رفتار استعماري قطر با کارگران دانست و گفت: مسائل سياسي و انگيزه‌هاي مالي پشت پرده باعث شد اين دو کشور قطر را به عنوان ميزبان جام‌جهاني 2022 انتخاب کنند. مسئولان اين دو کشور بايد پاسخگوي وضع کنوني در قطر باشند. گفتن اين که تمام مسئوليت‌ها بر عهده فيفاست، درست نيست. فقط بخشي از مسئوليت‌ها را برعهده داريم نه همه را.

منبع: ایسنا