۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹

بیانیه خانه تئاتر درباره تعطیلی تالار مولوی

هیئت مدیره خانه‌تئاتر درپی تعطیل شدن تالار مولوی برای تعمیرات، بیانیه‌ای را درباره بازگشایی مجدد تالار منتشر کرد.
کد خبر : ۱۴۲۷۱۰
صراط: تالار مولوی از شش ماه  پیش برای تعمیرات تعطیل شد و هنوز هیچ نشانه‌ای از تعمیراتی که قرار بود حدود یک ماه پیش در این تالار برای فعالیت دوباره آن انجام شود، دیده نمی‌شود.  هیئت مدیره خانه تئاتر از آنجا که این تعطیلی به درازا کشیده، درباره بازگشایی مجدد تالار مولوی بیانیه ای را منتشر کرده که متن آن به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی
ریاست محترم دانشگاه تهران
فرزانه گرانقدر آقای دکتر فرهاد رهبر
با احترام و با خرسندی از وظیفه سترگ فرهنگی و علمی بزرگی که به عهده دارید. خانه تئاتر ایران که تنها نماینده مردمی و غیر دولتی در تئاتر کشور می‌باشد، وظیفه خود می‌داند در گزارشی موجز درخواست خود را در رابطه با بازگشایی مجموعه‌ تالار مولوی به شما بدهد.
تالار مولوی از آغاز دهه چهل یکی از بزرگ ترین مراکز پیشگام هنر مدرن و متعهد تئاتر بوده و در رشد و توسعه تئاتر ایران تأثیر به سزایی داشته، تا آنجا که هرگز از نوپویی تئاتر جهان واپس نمانده است.
در پایان لازم به ذکر است که بزرگ ترین هنرمندان تئاتر کشور ما از این مرکز و در این مرکز، رشد کرده و از شخصیت‌های ماندگار هنر ما بوده‌ و هستند و این کاروان بی‌بدیل همواره ادامه داشته است و تئاتر دانشجویی بزرگ ترین تجربیات آغازین خود را در این مجموعه به چالش گرفته است.

با این گزارش کوتاه جایگاه با ارزش این تالار و کاربرد تاریخی  آن را در رشد و توسعه تئاتر تأکید می‌کنیم و از سوی جامعه تئاتر ایران تقاضای بازگشایی هرچه سریع تر این مجموعه را از شما داریم.