۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
اطلاعات اسرائیل از جزئیات توافق با ایران، از برخی اعضای 1+5 هم بیشتر است

ادعای عجیب وزیر اطلاعات اسراییل

«یوال استینیتز» روز چهارشنبه مدعی شد اطلاعات اسرائیل از جزئیات توافق با ایران حتی از بعضی اعضای 1+5 نیز بیشتر است.
کد خبر : ۱۴۲۴۶۷
صراط: «یوال استینیتز» وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم‌صهیونیستی روز چهارشنبه گفته است که اطلاعات اسرائیل در مورد جزئیات توافق احتمالی با ایران، حتی از برخی اعضای گروه 1+5 نیز بیشتر است.

ایران و گروه 1+5 هفته گذشته دور تازه مذاکرات هسته‌ای را در شهر ژنو سوئیس برگزار کردند. در حالی که بسیاری از کارشناسان شانس دستیابی به توافق در این مذاکرات را بسیار بالا می‌دانستند، مخالفت‌های رژیم‌صهیونیستی و به تبع آن کارشکنی فرانسوی، از حصول توافق در این دور، جلوگیری کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که می‌گوید از جزئیات توافق احتمالی با ایران مطلع است، این توافق را «یک معامله» بد دانسته و از آمریکا و کشورهای 1+5 خواسته است دست به چنین توافقی با ایران نزنند. وی توافق کامل فعالیت‌های غنی‌سازی و افزایش تحریم‌ها علیه ایران را خواستار شده است.

«یوال استینیتز» در مورد میزان اطلاع اسرائیل از بندهای توافق با ایران گفته است: مطمئن نیستم که همه اعضای 1+5 آنقدر که اسرائیل از جزئیات توافق با ایران مطلع است، از آن اطلاع داشته باشند.

وی در ادامه به موضوع تصمیم تازه وزارت مسکن این رژیم برای ساخت 20 هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اراضی اشغالی کرانه باختری اشاره کرده و گفته است این طرح‌ها باید با سیاست‌های کلی نتانیاهو هماهنگ باشد.

نتانیاهو دیروز از «اوری آری‌ال» وزیر مسکن رژیم‌صهیونیستی خواست فعلا این طرح‌ها را متوقف کند. استینیتز هم می‌گوید در حال حاضر اجرای این طرح‌ها به صلاح نیست، چراکه اسرائیل در حال حاضر در تلاش است تا آمریکا، اروپا و روسیه را از یک توافق هسته‌ای بد با ایران بازدارد و ساخت این شهرک‌ها می‌تواند مخالفت‌ها با اسرائیل را افزایش دهد.

شب گذشته «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت آمریکا از شنیدن طرح‌های تازه شهرک‌سازی «متعجب‌ شده است». به گفته وی آمریکا توضیحات اسرائیل در این مورد را خواستار شده است.
منبع: فارس
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید