۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۰
در دهه اول محرم رخ داد:

مجری ایرانی عاشورا را اینگونه تحریف کرد

اين سخنان مجري برنامه‌ي اينجا ايران است كه حاكي از ناآگاهي او از تاريخ و وقايع عاشورا و استناد به شنيده‌هاست،
کد خبر : ۱۴۲۴۲۳

صراط: در یکی از برنامه‌های شبکه جام جم که می‌توان گفت محبوب‌ترین برنامه این شبکه است به نام «اینجا ایران است»، امیر احمدی مجری برنامه  در ایام محرم روایتی از ظهر عاشورا را برای مخاطبین شبکه تعریف کرد که می‌توان گفت تحریف این واقعه بود!

  امیراحمدی در این برنامه گفت: امام حسین علیه السلام در لحظات آخر قبل از آنکه به میدان نبرد بروند گرانترین جامه خود را طلب کردند! وقتی علت را پرسیدند، ایشان فرمودند: این لباس را می‌پوشم تا کسی که مرا می‌کشد با فروش ان به برای خانواده‌اش پولی به دست آورد. یزید که به این‌ها پولی نمی‌دهد حداقل از این طریق به نوایی برسند!!!


این سخنان مجری برنامه‌ی اینجا ایران است که حاکی از ناآگاهی او از تاریخ و وقایع عاشورا و استناد به شنیده‌هاست، انسان را به یاد فردی می‌اندازد که می‌گفت خسن و خسین دختران معاویه‌اند یک نفر بلند شد و گفت معاویه نبود و علی علیه السلام بود دختر نبودند و پسر بودند خسن و خسین نبود و حسن علیه السلام و حسین علیه السلام بودند.

اما آنچه در این میان حائز اهمیت است آن است که چرا مجری تلویزیون اینقدر باید از تاریخ و وقایع کربلا نا آگاه باشد؟ چرا چیزی را که مطمئن نیستند به زبان می‌آورد؟ آن‌هم چونین واقعه‌ای که خیلی‌ها از اصل آن خبر دارند اگر این اتفاق تنها در شبکه‌های داخلی افتاده بود می‌شد آن را به یک سوتی  و گاف تعبیر کرد. اما گفتن این سخنان در شبکه برون مرزی جام جم  که مخاطبش ایرانیان خارج از کشوراند، جای تاسف دارد! به نظر می‌رسد ناظرین مذهبی تلویزیون باید در جلوگیری از رخ دادن چونین اتفاقاتی بیشتر کوشاباشند

گفتنی است شبکه جام جم که برای ایرانیان خارج از کشور برنامه تهیه می کند متاسفانه ازنظر محتوایی از ضعیف ترین شبکه‌های سیما محسوب می شود



منبع: صاحب نیوز