۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
منابع آگاه بحرینی خبر می‌دهند

وخامت حال مخالف بحرینی در زندان

دبیرکل سازمان حقوق بشر اروپا و بحرین از وخامت حال «عبدالوهاب حسین»، از رهبران معارض بحرینی و رئیس جریان «الوفا الاسلامی» در زندان‌های آل خلیفه خبر داد.
کد خبر : ۱۳۹۰۲۶
صراط: منابع آگاه بحرینی از داخل زندان مرکزی «جو» از وخامت حال «عبدالوهاب حسین»، از رهبران معارض بحرینی و رئیس جریان «الوفا الاسلامی» در زندان‌های آل خلیفه خبر داده و تاکید کردند که وی نیاز به انتقال به خارج زندان برای درمان دارد.

«حسین جواد»، دبیرکل سازمان حقوق بشر اروپا و بحرین در این ارتباط به خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه گفت که وضعیت جسمانی «عبدالوهاب حسین» نامناسب است و او نیاز به درمان اساسی و نه قرص‌های آرام‌بخش دارد.

حسین جواد در ادامه توضیح داد که برخلاف ادعای حکومت بحرین مبنی بر اینکه درمان‌های لازم را در اختیار زندانیان از جمله رهبران معارضان قرار می‌دهد، اما هیچ یک از آنها برای درمان به بیمارستانی منتقل نشده‌اند و آنچه تاکنون دریافت کرده‌اند، آرام‌بخش و مسکن بوده و ما آن را گرفتن انتقام ونوعی شکنجه به شمار می‌آوریم.

در همین راستا «خدیجه الموسوی»، همسر «عبد الهادی الخواجه»، فعال برجسته حقوق بشر بحرینی که در زندان رژیم آل خلیفه به سر می‌برد، نیز گفت که پزشکان زندان به عبد الوهاب حسین اطلاع داده‌اند که در وضعیت جسمانی خوبی به سر نمی‌برد و نیازمند سفر به خارج برای درمان داردو

الموسوی افزود: عبدالوهاب حسین مدت طولانی است که از بی‌حسی و بی‌حرکتی قسمت راست بدن و دردهای شدید رنج می‌برد و تنها درمانی که پزشکان نظامی برای وی تجویز می‌کنند، قرص‌های آرام‌بخش قوی است.

همچنین گفته شده که وی از مشکل آب مروارید نیز رنج می‌برد و عمل صورت گرفته روی چشم راست او تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

الموسوی که صبح روز گذشته با همسرش الخواجه در زندان دیدار کرده بود، می‌افزاید: همسرم به من گفت که عبدالوهاب حسین هم اکنون به حساسیت چشمی مبتلا شده و همین او را واداشته تا همیشه از عینک‌های آفتابی استفاده کند، این درحالی است که کاهش هموگلوبین نیز در خون وی مشاهده شده است.

اما گروه‌ها و جریان‌های معارض بحرینی مسئولیت وارد آمدن هرگونه آسیب و وخامت حال عبد الوهاب حسین را متوجه نظام بحرین دانسته و در این خصوص مجید میلاد، عضو دبیرخانه جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد که مسئولیت هرگونه آسیبی که وضعیت جسمانی زندانیان از جمله رهبران معارضان که دارای جایگاه والای سیاسی و اجتماعی هستند، مانند استاد بزرگوار عبد الوهاب حسین متوجه نظام حاکم است.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر بحرین نیز اعلام کرد که مسئولیت کامل هرگونه بیماری و وخامت حالی که متوجه زندانیان آزادی بیان و در راس آنها استاد عبد الوهاب حسین در زندان‌های حکومت بحرین می‌شود، متوجه نظام و مسئولان امر است.

این مرکز با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری فارس در منامه قرار داد، بر ضرورت دادن فرصت و امکان به عبد الوهاب حسین که از سوی نظام به حبس ابد محکوم شده، جهت دریافت درمان لازم در خارج از زندان تاکید و اعلام کرد که وضعیت جسمانی رهبر جریان معارض الوفاء الاسلامی در این اواخر به شدت رو به وخامت گذاشته و بی‌حسی که وی در ناحیه راست بدن به آن دچار شده وی را در معرض خطر بی‌حسی و فلج کامل بدن قرار می‌دهد.

همچنین صلیب سرخ جهانی و موسسات حقوقی بین المللی خواستار دخالت فوری برای فشار بر حکومت بحرین جهت دادن اجازه به عبد الوهاب حسین برای دریافت درمان کامل در خارج از زندان شدند.
منبع: فارس