۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان خبر داد

۲۵ هزار زندانی وام گرفتند

25 هزار نفر از زندانیان آزاد شده با دستور قوه قضاییه وام دریافت کرده‌اند و کسب و کار راه انداخته‌اند که تا امروز رسانه‌ها به این امر نپرداختند.
کد خبر : ۱۳۳۴۳۹
صراط: مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت : ۶۰ هزار زندانی مشغول فعالیت در زندان و خارج از زندان هستند.

مطهرنژاد، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان در دومین همایش اصحاب رسانه با محوریت نقش حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: بنیاد تعاون زندانیان 65سال سابقه فعالیت دارد و در راستای حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان فعالیت می‌کند. در واقع پیش از انقلاب این بنیاد فعالیت خود را آغاز کرده است .

وی ادامه داد: اگر زندانیان کار نداشته باشند مشکلات‌شان به خانواده آنها تسری پیدا می‌کند که خوشبختانه امروز 100 هزار نفر از زندانیان کشور در 200  رشته فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند و بالای 60 هزار نفر از آنها در زندان و بیرون از زندان مشغول فعالیت هستند.

مطهر نژاد گفت: باید جامعه را نسبت به زندانیان و خانواده آنها هوشمندسازی کنیم که در گذشته ما در راستای زندانیان دچار نوعی غفلت بودیم در حقیقت چه پس وبعد از انقلاب در زمینه بودجه و تسهیلات و اشتغال برای زندانیان کاری انجام نداده‌ایم.

وی ادامه داد: تا به امروز برای اشتغال زندانیان تدبیر خوبی نداشته‌ایم که لازم است دولت در زمینه اشتغال زندانیان فعالیت کند چرا که هر زندانی که به سرکار می‌رود باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی را در زندان مدیریت کنیم در واقع وقتی زندانیان دستمزد می‌گیرند این دستمزد به خانواده آنها نیز رسیده و باعث می‌شود آنها از اسیب‌ها دور باشند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان افزود: ما امروز همه زندانیان را به یک چشم می‌بینیم که این امر درست نیست در واقع در برخی جرایم غیرموثر هستند که افراد مرتکب می‌شوند؛ لازم نیست برای کسی که مُصر به پرداخت مهریه است آن رازندانی نماییم به این شکل که باید این امر را مدیریت کرده و زندانیان را به یک چشم نبینیم.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر برای مدیریت زندانیان از دستبند و پایبند الکترونیکی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: برای اینکه کرامت زندانیان را حفظ کنیم باید راجع به آنها واقعیت را گفته و آنها را به یک چشم نگاه نکنیم.

مطهرنژاد با بیان اینکه برای اینکه زندانیان در زندان کاهش یابد به صلاح است زندانیانی که برای کشور خطر ندارند به زندان نروند در واقع این موضوع به صلاح و بودجه کشور است، گفت: اشتباه بزرگ ایران این است که خانواده زندانیان را در سبد زندانیان قرار ندهیم یعنی آنها را به یک چشم نگاه نکنیم که این امر درست نیست .

مطهرنژاد بیان کرد: کمتر پیش می‌آید که کسی با دختر یا پسر خانواده زندانی ازدواج کند در واقع باید یک تفکیکی قائل شویم؛ زندانیان قابل برگشت به جامعه هستند بنابراین آنها اصلاح پذیر بوده و نباید همه آنها را به یک چشم نگاه کنیم و باید به  آنها فرصت شغلی بدهیم که در حال حاضر ما به زندانیان فرصت شغلی نمی‌دهیم.

وی افزود: 25 هزار نفر از زندانیان آزاد شده با دستور قوه قضاییه وام دریافت کرده‌اند و کسب و کار راه انداخته‌اند که تا امروز رسانه‌ها به این امر نپرداختند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت:  ذهنیتی که رسانه ها نسبت به زندانیان به مردم میدهند، بمباران منفی به زندانیان و خانواده‌های آنها است 90 درصد خانواده های زندانیان خارج از کشور در ایران زندگی می‌کنند که شرایط رفت و امد آنها کاملا قطع است که در زمینه باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: زندانیان نیاز به کار دارند که در این زمینه باید مسئولان را هوشمند سازی کنیم و این امر را به انها اطلاع دهیم.
منبع: تسنیم