۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

نظر علم الهدی درباره خانه سینما

در حوزه فرهنگ ده‌ها مساله مهم داریم ولی در نخستین اقدام به خانه سینما پرداخته می‌شود. خانه سینما معضلاتی هم برای جامعه بوجود آورده است.
کد خبر : ۱۳۰۶۲۷
امام جمعه مشهد گفت: نمایندگان شورای شهر باید توجه داشته باشند که اگر از فرصت بدست‌آمده استفاده نکنند، چنین فرصتی برای همیشه از دست خواهد رفت.

آیت‌الله علم‌الهدی در جمع فعالان فرهنگی مشهد در حسینیه قرآن و عترت درباره رویکرد نیروهای حزب‌اللهی نسبت به دولت تدبیر و امید، خطاب به آنها اظهار کرد: نباید به دولت منتخب دائم معترض شوید.

وی با بیان اینکه "کسانی که در دولت آقای روحانی حضور دارند و از دیدگاه سیاسی مخالف من هستند، خدای نکرده دشمن من نیستند"، گفت: اصولی داریم که باید پای آن بایستیم، اگر حرف‌ها و بحث‌های دولتمردان با اصول سازش داشت، خوب است، اما اگر ارزش‌ها را به خطر انداخت می‌توانیم با سه اصل دغدغه، رصد و حضور جمعی در پایگاه‌های اجتماعی جلوی حرکات انحرافی را بگیریم.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه "دولت یازدهم نه اصلاح‌طلب است و نه اصولگرا"، اظهار کرد: از آنجا که دشمن سفره مردم را مورد حمله قرار داده است، مشکلات اقتصادی مردم مد نظر این دولت بوده و مقام معظم رهبری هم حل مشکل اقتصادی را در اولویت می‌دانند.

علم‌الهدی درباره پیشنهاد برخی افراد برای انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان شهردار مشهد نیز تصریح کرد: در مدیریت شهری بحث شخص نیست، این راه و روش است که اهمیت دارد؛ البته مسئولی به من گفت ترکیب شورای شهر مشهد در کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به برخی معضلات شهری موجود در مشهد، به حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگ ده‌ها مساله مهم داریم ولی در نخستین اقدام به خانه سینما پرداخته می‌شود. خانه سینما معضلاتی هم برای جامعه بوجود آورده است.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی باید هدفمند و عاقلانه باشد، اظهار کرد: فعالیت‌های اقتصادی و توسعه قدرت اجتماعی نیز باید با عبودیت و بندگی خدا در انجام مسئولیت باشد نه اینکه از طریق حرکت‌های غیر انسانی با فشار بر مردم، منافع مادی کسب کنند و از سرنوشت آنان در سرنوشت مادی خود استفاده کنند که این در محکمه دین و عقل محکوم است.

علم‌الهدی با بیان اینکه "سیره ائمه و تاریخ صدر اسلام سرشار از اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی است و باید راهبردهای اصلی ما از پیامبر و ائمه معصومین اخذ شود"، تصریح کرد: غزوه ذات‌السلاسل که بعد از جنگ احد در شرایط سستی و عدم پایمردی به پیامبر اتفاق افتاد، می‌تواند راهنمای امروز ما باشد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز خداوند ذات السلاسل فرقی نکرده و به جای پیامبر هم امام زمان(عج) حضور دارد، پس چرا وحشت کنیم و در اوج قدرت به دشمن امتیاز بدهیم، در حالی که سنگرهای ما از شلمچه و غرب کشور به یک کیلومتری رژیم صهیونیستی در سوریه و جنوب لبنان رسیده است؟

وی با بیان اینکه "برخی از سیاستمداران به فکر امتیاز دادن به دشمن هستند"، افزود: ما با تعامل مشکلی نداریم، بلکه با امتیاز دادن در اوج قدرت نظام مخالفیم و این مشکلی است که ما در سیاست خارجی با آن مواجه هستیم. متاسفانه باور ذات السلاسل در بعضی از نخبگان سیاسی ما در حال سقوط است.

امام جمعه مشهد خشونت، تعامل و امتیاز را سه مساله اصلی در مواجهه با دشمن دانست و تصریح کرد: اگر امتیاز بدهیم دشمن قدم به قدم جلو خواهد آمد و زمانی قانع می‌شود که از اسلام دست برداریم و جمهوری اسلامی را کنار بگذاریم و کمپ دیوید دومی را امضا کنیم. این خطری است که بارها مقام معظم رهبری تذکر داده‌اند و متاسفانه تریبون‌های کشور ما یا حالت انفعالی می‌گیرند یا حتی گاهی با دشمن همراه می‌شوند.

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به انتقاد خود از قوه قضاییه تصریح کرد: من یک کلمه درباره قوه قضاییه حرف زدم و آن گونه به من حمله شد. فردی که از نیروهای ارزشی و سیاسی ماست و در جبهه مخالفت با رانت‌خواری و سمبل مقابله با اشرافی‌گری بود، امروز سایت نزدیک به او عرصه تهاجم به بنده‌ای شده که بر ضد فتنه حرف زده‌ام و این خطر حالت‌پذیری را در بعضی از دوستان احساس می‌کنیم و اگر ادامه یابد بسیار خطرناک است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مسئولان در زمانی که دکتر جلیلی مذاکره کننده هسته‌ای ایران بود و فکر می‌کرد به او نزدیک هستم به من گفت این که نمی‌شود هرچه غرب می‌گوید آقای جلیلی بگوید نه؛ حداقل بعد از سه بار نه دو بار هم بگوید آری. به او گفتم آن‌ها حتی از ما دو آری هم نمی‌خواهند بلکه فقط یک آری می‌خواهند که بعد از آن فشار را بیشتر کنند و بعد آری دوم را بگیرند و البته این حرف را یکی از افراد ارزشی به من گفت که خطرناک و بدتر از انعطاف است.

امام جمعه مشهد در پایان با اشاره به فشار غرب علیه ایران گفت: این را بدانید هر اتفاقی بیفتد از حادثه کربلا که از یک سو 120 نفر و از سوی دیگر 120 هزار نفر بوده‌اند بدتر نمی‌شود. ما باید توجه داشته باشیم هروقت وضع سخت‌تر می‌شود، باید محکم‌تر پشت رهبری و نظام باشیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: علم الهدی