۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
عضو هیئت رئیسه مجلس

ویژگی میهمانان مراسم تحلیف روحانی

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: "جک استرا"، مسئولیتی در دولت انگلستان ندارد و قاعدتا افرادی باید برای مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب دعوت شوند که جایگاه رسمی داشته باشند.
کد خبر : ۱۲۴۸۳۰

  صراط حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال حضور "جک استرا" در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در مجلس، گفت: مدعوین خارجی برای حضور در این مراسم از طریق دفتر رئیس جمهور منتخب انجام می‌شود و هیئت رئیسه نقشی در دعوت از میهمانان خارجی برای این مراسم ندارد، اما در این زمینه هماهنگی‌های لازم با مجلس است.

وی ادامه داد: "جک استرا"، مسئولیتی در دولت انگلستان ندارد و قاعدتا افرادی باید برای مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب دعوت شوند که جایگاه قانونی و رسمی داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه به تشریح جایگاه قانونی مدعوین خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب پرداخت و گفت: مدعوین خارجی باید رؤسای جمهور، رئیس مجلس، نخست وزیر و یا وزیر امور خارجه باشند و شأن و حد آن‌ها از وزیر پایین‌تر نباشد. این‌ها حداقل جایگاهی است که افراد مدعو برای چنین نشستی باید دعوت شوند.

سبحانی‌نیا افزود: باید شأن این مراسم حفظ شود و حداقل درجه میهمانان از وزیر و رؤسای قوا و یا نخست وزیر پایین‌تر نباشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظر مجلس در مورد چگونگی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب این است که باید افرادی که در جایگاه مناسبی از نظر موقعیت اجتماعی، نظیر رؤسای قوا، رئیس مجلس و رئیس جمهور و یا وزیر امور خارجه و یا حداقل وزیر قرار دارند، برای حضور در این مراسم از آن‌ها دعوت شود.

منبع: تسنیم