۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۵

سینماها بایدکیفیت مطلوب راداشته باشند

رئیس حوزه هنری گفت: سینماهای کشور باید کیفیت و شرایط مطلوب را برای حضور مردم داشته باشند.
کد خبر : ۱۲۰۲۴۶

صراط: محسن مومنی شریف عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همه رشته‏های هنری به ویژه در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به آموزش نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران پس از انقلاب اسلامی جایگاه بالایی را در زمینه تاریخ شفاهی پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: رقبایی نیز در این زمینه وجود دارند که بر این اساس بررسی مسائل و دیدگاه‏های جدید در زمینه تاریخ شفاهی ضروری است.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو حادثه مهمی است که تاریخ شفاهی ایران را مطرح کرده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران توسط انقلاب‏شناسان قابل پیش‏بینی نبود.

وی با اشاره به حضور عموم مردم در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: این دو حادثه بزرگ سبب رشد تاریخ شفاهی کشور شده است.

مومنی شریف با تاکید بر اینکه حوزه هنری نقش محوری در تاریخ شفاهی به ویژه در دو حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد، یادآور شد: کارهای حوزه هنری در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کشور درخشش داشته است.

وی با اشاره به اینکه معمولا در هر فصل یکبار مسئولان دفاتر مطالعات و فرهنگ پایداری در یک مکانی جمع و جدیدترین یافته‏ها در این زمینه بیان می‏شود، ادامه داد: جلساتی نیز توسط افراد شفاهی کار تشکیل و نتایج آن مورد استفاده قرار می‏گیرد.

رئیس حوزه هنری در زمینه سینما با بیان اینکه استراتژی حوزه هنری در زمینه سینما این است که باید تولید در حد نیاز مردم و در حد سینماها باشد، افزود: فیلم تولید شده باید عموم مردم را به سینماها بکشد.

وی به موضوع تجهیز و مدیریت سینماها نیز اشاره کرد و گفت: باید کیفیت سینماهای کشور مطلوب باشد.

مومنی شریف در ادامه یادآور شد: افرادی که علاقه‏مند به فعالیت در زمینه ادبیات پایداری و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستند می‏توانند به حوزه هنری استان‏ها مراجعه کنند.

منبع: فارس
برچسب ها: سینما کیفیت صراط