۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
معاون فرهنگی قوه قضاییه:

از یک روحانی انتظار می‌رود که نورافشانی کند

معاون فرهنگی قوه قضاییه، گفت: اهمیت جایگاه روحانیت در مسند قضا چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد.
کد خبر : ۱۲۰۱۸۴
صراط: حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با حضور در اولین همایش روحانیون دستگاه قضایی، اظهار کرد: خوشحالیم که در کسوت روحانیت قرار داریم؛ بنابراین روحانیون نایبان امام زمان هستند و همه ما باید در قد و قواره حجت ظاهر شویم و این باعث می‌شود که بار مسوولیت ما سنگین شود.

صادقی افزود: ما روحانیون که با دستگاه قضایی گره خورده‌ایم در مسند بزرگی نشسته‌ایم، مسندی که مسند انبیاست. مسند سنگین قضاوت، مسندی است که در اصل متعلق به پیامبران است. بعد از پیامبران نوبت نواب و بعد علما و الی‌ آخر است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: روحانیت و قضاوت مسوولیتی است که بعد از انقلاب بر دوش ما نهاده شده است و بیش از حد این ارتباط تجلی پیدا کرده است، بنابراین این فرصتی که برای روحانیت به وجود آمده، فرصت گرانبهایی است که باید از آن کمال استفاده شود، اما باید به صورت اجمالی گفت که از این فرصت استفاده نشده است.

صادقی خاطرنشان کرد: ما روحانیون در دستگاه قضا در درجه اول روحانی و پیام‌آور دین هستیم و این مسوولیت اول ماست و بعد از آن است که نوبت به مسوولیت‌های دیگر مانند قضاوت می‌رسد.

صادقی با بیان اینکه روحانی در هر کسوتی که باشد، روحانی است، افزود: از یک روحانی انتظار می‌رود که نورافشانی کند. خواسته ما این است که این مسند اصیل و اولیه را به رسمیت بشناسیم و فعالش کنیم؛ بنابراین معاونت فرهنگی قوه قضاییه تشکیل شد که جنبه اصلی روحانیت را در دستگاه قضا احیا کند. برخی از روحانیون حاضر در دستگاه قضا مسوولیت خود را به خوبی ایفا می‌کنند و برخی دیگر اینگونه نیستند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: ما در معاونت فرهنگی قوه قضاییه چند هدف را دنبال می‌کنیم که برای عملی کردن آن‌ها از شما ارائه طریق و پیشنهاد اجرایی می‌طلبیم.

وی در پایان بیان کرد: هدف‌های اصلی ما در معاونت فرهنگی قوه قضاییه، زیباسازی اخلاقی در قوه قضاییه است.

منبع: ایسنا