۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷

هنگ‌کنگی‌ها فردا تظاهرات می‌کنند

مردم هنگ کنگ فردا (دوشنبه) با درخواست برکناری رهبر این منطقه و برگزاری انتخابات مستقیم به خیابان‌ها می‌آیند.
کد خبر : ۱۱۹۹۲۵

صراط: به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، خانم جکی هانگ، نماینده جبهه حقوق بشر مدنی، از سازمان دهندگان این تظاهرات می‌گوید: قرار است در این تظاهرات که در شانزدهمین سالروز حاکمیت چین بر هنگ کنگ برگزار می‌شود، بیش از 100 سازمان و صدها هزار تن شرکت داشته باشند.

وی افزود: مقامات کنترل ترافیک پلیس برای حضور دستکم 50 هزار تن در این تظاهرات آماده شده‌اند. ما انتظار داریم تا نسبت به سال گذشته شاهد معترضان بیشتری باشیم، چرا که عملکرد نامطلوب لییونگ چون یینگ، رهبر منطقه خودمختار هنگ کنگ سبب شده تا تعداد بیشتری از مردم این منطقه برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند. مردم بیش از این نمی‌توانند منتظر برکناری رهبر هنگ کنگ بمانند.

برگزارکنندگان این تظاهرات اعلام کردند، 400 هزار تن در تظاهرات سال گذشته شرکت داشتند در حالی که پلیس تعداد معترضان را 63 هزار تن اعلام کرد.

مضمون شعارهای تظاهرات امسال شامل "حق رای عمومی" و "برکناری لییونگ چون یینگ" است.

قرار است این تظاهرات روز دوشنبه در ساعت 2:30 بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شود و معترضان از "پارک ویکتوریا" به سمت منطقه تجاری هنگ کنگ راهپیمایی می‌کنند.

دولت هنگ کنگ طی سال گذشته میلادی با تعدادی از رسوایی‌های سیاسی و تحقیقات جنایی روبرو شده است.

رهبر هنگ کنگ بدون اظهار نظر درباره این تظاهرات قریب الوقوع گفته است: مردم باید به دولت من برای تکمیل وظایفش وقت و فرصت بیشتری دهند. دولت فقط به این شکایات گوش نمی‌دهد بلکه به دنبال کاهش و رسیدگی آن‌ها نیز است.

منبع: ایسنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم