۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴

افتخار به فقر داخلی و تحقیر خارجی

حسن روحانی با بیان اینکه مردم دیگر کسانی را که کشور را به این روز انداخته اند نمی خواهند، گفت: عده ای هنوز هم فقر داخلی و تحقیر خارجی را افتخار می پندارند، من عزت و غرور ملی ایرانیان را باز خواهم گرداند.
کد خبر : ۱۱۵۳۸۴
 صراط: حجت الاسلام حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر روز شنبه در همایش انتخاباتی خود که در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: من از همان روزهای آغازین زمستان ، یعنی 8 سال قبل فقر و گرانی را پیش بینی می کردم ناامیدی نسل جوان و سرنوشت امروز شما جوانان عزیز را می دیدم.

وی افزود: می دانستم با بی راهه رفتن و شعار دادن چه سرنوشتی در انتظار مردم خواهد بود. برای ما روشن بود که از بین بردن وحدت و انسجام به معنای از هم پاشیدن قدرت ملی خواهد بود. از هم گسیختگی چارچوب های اقتصادی و اجتماعی، تصمیمات فردی ، خودشیفتگی ، کنار گذاشتن دانایان جامعه ، منزوی کردن سرمایه های ملی و توهین و افترای نابجا به بزرگان کشور نتیجه ای جز شرایط امروز را به همراه نداشت.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: من می دانستم قدم گذاشتن در این راه تا چه حد سخت و مشکل است. من با مشورت بزرگان کشور آیت الله رفسنجانی و حجت الاسلام سید محمد خاتمی در این راه قدم گذاشته ام اما امیدم به شما است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: عده ای نمی خواهند وضع 8 سال گذشته تغییر کند عده ای می خواهند باز هم راه و مسیر گذشته ادامه یابد.

روحانی گفت: عده ای هنوز هم فقر داخلی و تحقیر خارجی را افتخار می پندازند. من عزت و غرور ایرانیان را باز خواهند گرداند. مجددا قدرت ملی را به همت و کمک شما به کشور باز خواهم گرداند. بیایید به افراطی گری پایان دهیم بیاید به خودسری ها پایانی دهیم. ما در این کشور اجرای قانون را خواستاریم.

روحانی خطاب به حاضران در همایش گفت: من می خواهم از طرف شما یک جمله بگویم اگر قبول داشتید تایید کنید آقایانی که کشور را به این روز انداخته اید دیگر مردم شما را نمی خواهند.

به گزارش مهر پس از این جمله روحانی حاضران در این همایش به مدت 30 ثانیه اظهارات وی را با کف زدن تایید کردندو شعار الله اکبر سر دادند.

وی افزود: ما همه بدنبال تغییر و تدبیر و امید هستیم.

 در ادامه سخنان خود در این همایش گفت: برنامه من نجات اقتصاد کشور است. اقتصاد ما امروز نیاز به نجات دارد بیکاری ، گرانی، آشفتگی ، ناامیدی نسبت به فردای نامشخص برای نسل جوان پذیرفتنی نیست. من به کمک غیورمردان به دنبال بازگشت ثبات و آرامش به اقتصاد کشور هستمو این کار با تدبیر و برنامه و امید امکانپذیر است.

در این هنگام حاضران در سالن یکصدا فریاد زدند اشتغال اشتغال روحانی نیز پیرو این شعار حاضران گفت: چقدر راست می گویید این همه بیکاری در کشور این همه سرمایه ملی ساخته شده بدست ملت داریم اما 867 هزار فارغ التحصیل دانشگاه امروز بیکار هستند. کار و شغل شایسته برای جوانان ایجاد می کنیم. این کشور با عظمت دارای منابع مادی و معنوی است. کشور را به تحریم انداختند و افتخار کردند درست است که این تحریم ظالمانه است درست است که شورای امنیت سازمان ملل شورای ظالمانه است اما مگر نمی دانستیم که این شورای ظالمانه در کشور و سراسر جهان تاثیر گذار است مگر نمی دانستیم این شورای ظالمانه وجود دارد چرا برای آن برنامه ریزی نکرده ایم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر می گفتیم تحریم کاغذ پاره است چرا برای روزهای سخت این کشور فکری نکردیم. دلار را به آرژانتین و شیلی فرستادیم تا انگور به کشور بیاید در حالی که کشاورزان ما با مشکلات فراوان روبرو بودند به جای حل مشکلات آنها به مشکلات دیگران پرداختیم. کارگران کارخانه های ما بیکار بودنداما برای کارخانه های چین اشتغال ایجاد کردیم و به دولت سازندگی و اصلاحات ایراد گرفتیم و تهمت زدیم.

وی گفت: به جای اینکه از دولت سازندگی و اصلاحات تشکر کنیم که کشور را از جنگ  و شورای امنیت دور کردند، بر آنها وقیحانه تهمت زدیم.

روحانی ادامه داد: نمی خواهم در زمینه بسیاری از پرونده ها امروز صحبت کنم اما اگر این ملت بزرگ بار مسئولیت بر دوش من گذاشت آنگاه برخی از موارد برای مردم توضیح خواهم داد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: علیرغم همه مشکلات، ما با کمک مردم وحدت و انسجام ملی و اجماع مسئولان در کشور تحریم را خواهیم شکست.

روحانی خطاب به حاضران در همایش تصریح کرد: دختران و پسران، ما راهی جز اعتدال نداریم ، خودسری همواره مشکل آفرین بوده است ، ما زیر خیمه وحدت و اتحاد قانون اساسی و وحدت ملی، قدرت بزرگ ملی را تشکیل خواهیم داد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: من اگر بار مسئولیت بر دوشم قرار گرفت کرامت را به دانشگاه و دانشجو باز خواهم گراند، منزلت را به زنان بازخواهم گرداند. در این لحظه حاضران یکصدا شعار دادند زندانی سیاسی آزاد باید گردد و روحانی نیز ادامه داد چرا زندانی سیاسی؟ کاری کنیم که همه زندانیان آزاد شوند.

وی گفت: اگر اعتدال در کشور حاکم شود، اگر بتوانیم افراطی گری را در این کشور به انزوا ببریم نیازی نیست که در کشور عدل و اعتدال کسی در زندان باقی بماند. من به کمک سایر قوا و در کنار ایجاد اجماع مسئولان بسیاری از مشکلات را حل و فصل خواهم کرد.

روحانی افزود: من کاری خواهم کرد که با کمک پلیس زحمتکش کشور در سراسر خیابانها امنیت واقعی مستقر شودو دختران ما در خیابانها احساس امنیت کنند. من نخواهم گذاشت ماموری بی نام و نشان از کسی سئوال کند دختران جامعه ما خود حافظ عفاف و حجاب هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه مسئولان کشور باید احساس کنند که فرمانروای کشور، ملت است و بس. همه مسئولان امانتدار خواهند بود.

وی گفت: ما روز سرنوشت ساز 24 خرداد را پیش رو داریم آیا می خواهیم 24 خرداد حماسه افراطیون شود یا حماسه ملت ایران؟ پس هر یک از شما قول دهید حداقل 10 رای را بسازید. اگر می خواهید دروغ و تزویر از کشور رخت بربندد یا مسئول دیگری آمار غیر دقیق ندهد، اگر می خواهیدعزت و شکوه و عظمت به همه ایرانیان برگردد، اگر می خواهید ریال ایرانی به جای اول خود برگردد، اگر می خواهید گذرنامه ایرانی به احترام خود برگردد، پای صندوق آراء بشتابید.

روحانی گفت: عده ای می خواهند 24 خرداد صندوق بدون رقابت را در اختیار داشته باشند. همه پای صندوق برویم تا اعتدال پای افراط با بگیرد، تا عقل و تدبیر جای خودسری را بگیرد تا جای اخلاق جای تهمت و افتراء را بگیرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من از اینها نیستم که بخواهم از آبروی رزمندگان و ایثارگران برای انتخابات استفاده کنم گفت: من 8 سال در دفاع مقدس بودم دست همه ایثارگران را می بوسم و در برابر همه خانواده های بزرگ شهیدان تواضع می کنم اما در انتخابات نمی خواهم از نام آنها و جبهه سواستفاده کنم.

وی افزود: آن روز حضور در میدان جهاد افتخار بود امروز هم حضور در میدان حماسه سیاسی برای همه ما فخر و افتخار است. من پشت رزمندگان و ایثارگران خود را پنهان نمی کنم حتی پشت سر دین خود را پنهان نخواهم کرد. من اگر اشتباه کردم با صراحت در برابر ملت عذرخواهی می کنم.

روحانی گفت: من از ملت بزرگم درخواست کمک خواهم کرد اما با نام مدیریت این معصوم و آن معصوم مدیریت ناتوان خود را توجیه نمی کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من می دانم راه نجات اجرای قانون اساسی است . من فصل سوم قانون اساسی که حقوق ملت است را تدوین خواهم کرد و به مجلس خواهم فرستاد و به صورت قانون تقدیم ملت خواهم کرد.

وی افزود: در حقوق شهروندی زن و مرد یکسان هستند در حقوق شهروندی کرد و فارس و ترک و بلوچ و عرب برابر هستند. بدانید همه دست به دست هم خواهیم دادو نخواهیم گذاشت راه 8 سال پیش ادامه یابد. ما از همه نقاط قوت دولت های گذشته استفاده می کنیم اما باید دولت تدبیر و امید را بسازیم.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: بدانید امروز در شرایطی هستیم که تاریخ آینده مان را می توانیم بسازیم. کسی شما را ناامید نکند، کسی نگوید هر چه خواسته شده، تعیین شده است. رئیس جمهور آینده با رای شما تعیین خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه من سیاست آشتی و صلح را پیش خواهم گرفت گفت: آشتی با همه احزاب و گروهها وجناح ها از برنامه های دولت تدبیر و امید است. بدانید یک حزب و یک جناح در شرایط فعلی نمی تواند همه بار را به دوش بگیرد. ما نیاز به اتحاد ، وحدت و یکپارچگی داریم باید با نخبگان و اساتید دانشگاه آشتی کنیم. آنها که به خاطر اظهارنظر از دانشگاه کنار گذاشته شده اند باید برگردند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما با دنیا آشتی خواهیم کرد. سیاست دولت تدبیر و امید تعامل سازنده و موثر با جهان خواهد بود. اگر می خواهیم جهان تغییر کند باید در جهان حضور فعال داشته باشیم کنار نشستن و شعار دادن تغییری در جهان بوجود نخواهد آورد.

وی گفت: احیای اقتصاد و اخلاق و نجات اقتصادی کشور و تعامل سازنده با جهان با دولت تدبیر و امید ممکن است.

روحانی در پایان سخنان خود از همه جوانان تقاضا کرد در هنگام خروج از ورزشگاه با آرامش از محوطه خارج شوند و نگذارند بهانه ای دست کسی داده شود.

وی از نیروی انتظامی که نظم همایش را برعهده گرفت سپاسگزاری کرد.

حاضران در همایش نیز یکصدا فریاد زدند نیروی انتظامی تشکر تشکر.


منبع: مهر
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم