۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷

انتخابات در مسیر راه امام خمینی (ره)

اهداف و آرمانهای تمامی جوامع حرکت و تلاش برای رسیدن به جایگاهی است که برای دیگر جوامع الگو باشند.اهدافی که هویت جامعه راتعیین می کند و شرط رسیدن به این اهداف عزم واراده عمومی است چرا که زندگی در دنیای امروز،سعادت وشقاوت جامعه،به اراده وتلاش عمومی بستگی دارد.
کد خبر : ۱۱۴۱۱۵
صراط: امام خمینی(ره)بنیانگذار کبیر انقلاب نظام جامعه اسلامی را به علت تامین سعادت دنیا و آخرت غنی ترین نظامها می داند که اصول اساسی آن حفظ آزادی،استقلال و منافع مردم است.
در واقع غفلت از مصلحت نظام و مردم و مقاومت در برابر آن از جانب هر کس و در هر موقعیتی  که قرار داشته باشد گناهی نابخشودنی به شمار می رود.در اصلاح امور جامعه و تمامی اقدامات عمومی،مصالح جامعه در اولویت قرار می گیرد تا عدالت اجتماعی تحقق یافته و از این راه ،مصالح عموم افراد نیز تامین شود.در این جا وظیفه کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری شده اند در مقابل مردم بسیار سنگین تر از آحاد جامعه است.چرا که آنها باید با شناخت کافی از موقعیت داخلی و خارجی کشور برنامه های خود را آماده کنند و با توجه به این درک و شناخت از امور جامعه در صورت احراز پست ریاست جمهوری به تدبیر مسائل جامعه خواهند پرداخت.
لازم به یادآوری است که در اندیشه امام خمینی (ره) جامعه به صورت یک انسان نگریسته می شد و تمامی مشکلات انسان را به جامعه تعمیم می داد و به همین دلیل ایشان از حیات و سلامت ،رشد و اصلاح،تربیت و تغییر و تحول از یک طرف و همچنین از مرگ و بیماری و انحطاط و فساد وانحراف وسکون جامعه نیز سخن می گفتند.
بنابراین سخنان کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بایدمتکی براطلاعات درست و صادقانه بوده وفقط واقعیتها را برای مردم بیان کنند و بر اساس تواناییهای خوددر مورد مشکلات جامعه و راهکارهای حل آن صحبت کنند.
در واقع نحو سخن گفتن وارائه برنامه منطقی و با پشتوانه فکری و عملی می تواند تصمیم گیری برای مردم را آسان تر کرده و انگیزه بیشتری برای حضور در خلق حماسه سیاسی  به آنان بدهد.چراکه  مردم می خواهند بگویند که اداره کشور چگونه  وبدست چه کسی  باشد.